Етика землі О. Леопольда. Реферат

Арендный блок

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ КОРАБЛЕБУДУВАННЯ ІМЕНІ АДМІРАЛА МАКАРОВА КАФЕДРА ТЕХНОЛОГІЇ СУДОВОГО МАШИНОБУДУВАННЯ РЕФЕРАТ на тему:«Етика землі О. Леопольда»

Виконав:студент групи 3261Бобильов І.О.Перевірив:Захаров Ю.В.

Миколаїв 2015

Зміст

Вступ ……………………………………………………………………………………………………… 3

Основні напрями та принципи екологічної етики………………………………… 4

Етика Землі" О. Леопольда……………………………………………………………………. 5

Література………………………………………………………………………………………………. 7

Вступ

Олдо Леопольд - відомий американський природоохоронець, вчений-еколог, письменник, президент Екологічного товариства США, один із засновників Товариства дикої природи. Народився в штаті Айова, закінчив Єльський університет. Всесвітню популярність здобув як творець екологічної етики. Великий його внесок і в розвиток природоохоронної естетики, а також ідеї дикої природи. Життя чудового американського екофілософа і природоохоронця обірвалася трагічно в 1948 році — він помер від серцевого нападу, борючись з лісовою пожежею.

Основні напрями та принципи екологічної етики

Екологічна етика як наукова галузь орієнтуючи на збереження природного і людського буття пропонує різноманітні підходи у вирішенні кризової ситуації сучасності, своєрідної глибокої кризи культури, що втілює в собі весь комплекс взаємодії людей один з одним, суспільства з природою. Тому цілком закономірним, у вирішенні цього завдання є осмислення взаємовідносин людини і природи в суперечливих світоглядних тенденціях.

1. Антропоцентризм (грец. агшігоро - людина, кешгоп - центр) протиставляє людину (як вищу цінність та природу (як її власність); сприйняття природи як об'єкта дії людини; прагматичний характер взаємодії людини з природою (в філософії розглядається, як світогляд, згідно з яким людина є вищою ціллю світотворення, що дає право розглядати людину з точки зору благ для людини, що є господарем природи. На думку російського вченого А. Гусейнова, сьогодні домінує світоглядна настанова, згідно з якою йде різке протиставлення людини і природи, як ціль засобу. Найбільш яскраво антропоцентризм представлено, на думку багатьох дослідників, у християнській моралі (американський історик релігії Л. Уайт), а остаточно знайшло закріплення в аристотелівській телеології, де раціональне життя - гарант існування природи, нерозумні речі існують лише в якості засобів для підтримки наділеної розумом людини).

2. Екоцентризм - орієнтація на екологічність та відсутність протиставлення людини та природи, де природа виступає об'єктом рівноправним людині та простежується баланс між прагматичною та непрагматичною взаємодією людини та природи (приклад такого підходу можливо знайти в східних релігійних системах, а в філософії в ідеях середньовічного "родоначальника екологів" Франциска Ассизького, що зняв людину з трону панування над всіма живими істотами та акцентував увагу на самоцінності всього, що існує в природі);3. Біоцентризм, який наголошує, що абсолютно всі живі істоти, незалежно від рівня їх організації мають моральний статус (шляхом поширення інтересів, що охоплює і позбавлені свідомості рослини, і нижчі тварини, які є суб'єктами цілей і тому мають власні інтереси).

Майже всі напрями у розвитку екологічної етики, на думку українського дослідника В. Борейка, можна віднести до двох основних типів: біоцентричного та екоцентричному. Доречним буде детальніше зупинитися на аналізі цих течій.Етика Землі" О. Леопольда

Американський еколог Ольдо Леопольд (1887-1948) перший звернув увагу на взаємозв'язок етики і екології зазначаючи, що "початкова етика стосувалась лише відносин між індивідами; подальші зв'язки вже є взаємовідносинами індивіда і суспільства, а етики, яка б регулювала взаємовідносини людини і землі, з тваринами і рослинами, що живуть на ній, поки що не існує. "Земля, подібно до рабинь Одіссея, все ще залишається власністю і взаємовідносини з нею все ще залишаються чисто споживчими, що розуміють як права без обов'язків", зазначає мислитель в "Альманасі піщаного графства" (1980)22. Розповсюдження етики на природне оточення людини є екологічною потребою та етапом неперервного розвитку.

На думку О. Леопольда, екологічна етика є вкрай важливим фактором в сучасному природоохоронному русі, так як лише вона змінює роль людини і перетворює людину із варвара в рівноцінного члена гармонійної спільноти природи. Ця спільнота є енергією, що "струменить крізь коло з ґрунтів, рослин і тварин". Погляд О. Леопольда на Землю як геобіоцент-ричну спільноту є етичним твердженням стосовно Землі, що є своєрідним провісником зміни ставлення людини до природи. Людині потрібно лише відчути себе членом спільноти, що вміщує весь земний світ. "Етика землі просто розширює межі спільноти, яка тепер містить ґрунти, водні ресурси, рослини, тварини, об'єднаних словом земля"23.

У концепції мислителя наявні кілька позицій, необхідних для гармонійного ставлення людини і природи. Так, річ вважатиметься правильною тоді, коли в неї наявна тенденція до збереження цілісності, стабільності і краси біологічного співтовариства, вона хибна, коли має зворотну тенденцію.

О. Леопольд виходить за межі антропоцентриського погляду, так як закликає людей навчитися "думати, як гора" і дозволяти дикій природі розвиватися самій по собі не лише на цій "горі", а й по всьому світу. Земля - організм, а види флори і фауни функціонують як органи цього організму.

О. Леопольд виділяє такі принципи екологічної етики:

принцип збереження (головний) - розглядає природу як систему, в якій все взаємопов'язано; благо окремої частини залежить від блага системи взагалі;

принцип збереження біорізноманітності - полягає у збереженні всіх частин природного механізму, так як всі ці частини взаємозалежні;

принцип цілісності - виступає основою для розвитку екологічної свідомості і нового образу землі екології природного механізму, бо наша поведінка може бути етичною тільки стосовно чогось, що ми можемо бачити, відчувати, розуміти, любити, у що ми можемо вірити;

принцип поваги до природи - виявляється у "я не можу собі уявити, щоб етичне ставлення до землі було можливе без любові, пошани до природи і без дбайливого ставлення до її дарів";

принцип відповідальності - обов'язок громадської відповідальності поширюється до меж відповідальності за природу, адже всі обов'язки є безглуздими без щирого почуття відповідальності. На думку О. Леопольда, екологічна освіта не виправдовує свого призначення, так як "не визначає рамки добра і зла, не покладає на людину ніяких обов'язків, не закликає до будь-яких жертв, не припускає жодних змін в існуючій системі цінностей" .

Література

Борейко В. Е. Введение в природоохранную эстетику / Изд. второе, дополненное. — К.: Киев. эколого-культурный центр, 1999. — 128 с.

← Предыдущая
Страница 1
Следующая →

Файл

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ1.docx

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ1.docx
Размер: 23.1 Кб

.

Пожаловаться на материал

Описание к данному материалу отсутствует

У нас самая большая информационная база в рунете, поэтому Вы всегда можете найти походите запросы

Искать ещё по теме...

Похожие материалы:

Технология производства молока на молочно-товарной фермы

Цель курсовой работы - является изучение и анализ существующей технологии производства молока в условиях в СПК «Прогресс-Вертелишки» Гродненской области, а также разработка мероприятий по совершенствованию технологии производства в конкретных хозяйственных условиях. Целью племенной работы в молочном скотоводстве является постоянное улучшение качества животных в направлении получения от них максимального количества продукции высокого качества.

Лабораторные работы по электронному бизнесу

Анализ систем электронной коммерции. Разработка собственного бизнес-проекта. Коммерческий цикл и стратегии выхода компании в электронную коммерцию Сводный анализ деятельности электронной коммерции. Сравнение конкурентов и планирование собственного бизнеса. Выбор способа организации приложения электронной коммерции. Задание на разработку приложения электронной коммерции Разработка медиа плана кампании Расчеты в электронной коммерции

Целенаправленная корректировка при фиксированном валютном курсе

Целенаправленная макроэкономическая корректировка предполагает умышленное использование правительством определенных инструментов экономической политики. В подавляющем большинстве случаев это инструменты бюджетной, денежной или внешнеэкономической (прежде всего валютной) политики.

Бизнес план спортивного магазина

Открытие бизнеса: Спортивные магазины бьют рекорды Среди универсальных магазинов конкуренция самая высокая.

Педагогическая практика. Методическое пособие

Педагогическая практика магистрантов - это неотъемлемый вид научно-исследовательской работы магистранта, являющийся обязательной составляющей

Сохранить?

Пропустить...

Введите код

Ok