Робота із стандартними периферійними пристроями

Практична робота №4

 

Тема: Робота із стандартними периферійними пристроями

Мета: 1) Вивчити,  з яких частин складаються клавіатура, пристрої позиціонування;

   2) Ознайомитися з принципом дії;

   3) Закріпити практичні навички роботи з усіма стандартними периферійними пристроями.

Хід роботи:

  1.  Вивчити теоретичний матеріал, користуючись методичними вказівками, конспектом лекцій та рекомендованою літературою.
  2.  Відповісти на контрольні питання.
  3.  Підготуватися до захисту практичної роботи.

Теоретичні основи:

Клавіатура - одне з найважливіших пристроїв комп'ютера, використовуване для введення в систему команд і даних.

Зовнішній вигляд клавіатур відрізняється залежно від індивідуального дизайну і виконання.

Основними елементами клавіатури є клавіші. Клавіша являє собою керований механічний або сенсорний елемент, який бере два стани (нажате і віджате) і генерує два сигналу (натискання і відпускання клавіші).

Типи клавіатур по конструктивно - технічному виконанню

Клавіатури можуть мати різні конструкції:

1 Механічні , історично перші - рух клавіші за допомогою більш-менш складної системи важелів, тяг і т.д. безпосередньо виконує свою корисну функцію (наприклад, важелів в друкарській машині або клапанів в духових музичних інструментах) .

2 Кнопкова - рух клавіші безпосередньо з'єднує або роз'єднує електричні контакти .

- пружинна;

- мембранна - натискання деформує мембрану, на якій надруковано провідні доріжки. При натисканні доріжки мембрани контактують з доріжками основи. Мембрана також повертає клавішу в початкове положення;

- гумова - натискання клавіші викликає певний тиск гуми на друковану плату, в результаті відбувається значне зниження електричного опору між металевими дротяними доріжками , нанесені на плату.

3 Безкнопокова

- оптоелектронна;

- ємкісна - відносно рідко застосовується - клавіша з'єднана з елементом змінює ємність конденсатора, частіше, шляхом його всуву між обкладинками конденсатора;

- контактний - натискання клавіші викликає наближення магніту до геркона усередині якого відбувається замикання контактів

4 Екранна

- тактильна ( сенсорна ) - на екрані висвічується зображення кнопки, дотик до вказаного місця на екрані рівнозначно її натисненню. Для реалізації цього виду клавіатури необхідний спеціальний тактильний монітор;

- класична - на екрані висвічується зображення кнопки, за яким клікають мишкою. Цей вид клавіатури не вимагає спеціальних екранів. Перевагою екранних клавіатур над фізичними є можливість візуального відображення великої кількості наборів символів різних алфавітів .

Пристрій клавіатури.

Під верхньою панеллю клавіатури знаходиться плата з мікросхемами і матриця контактів.

Основна мікросхема клавіатури - це мікроконтролер (однокристальний мікрокомп'ютер) типу i8048 або i8049, до складу якого входять такі компоненти:

  - кварцовий генератор;

  - мікропроцесор, що виконує арифметичні, логічні та інші операції, що ініціюються командами, що направляються з системи;

  - ОЗП невеликого об'єму;

  - регістри загального призначення;

  - програмований запам'ятовуючий пристрій ПЗП з таблицею скан-кодів.

Підключення клавіатури.

Клавіатура ПК фактично являє собою невеликий комп'ютер, пов'язаний з основною системою одним із двох способів:

- за допомогою стандартного роз'єму клавіатури і спеціального послідовного каналу передачі даних;

- через порт USB.

Принцип роботи клавіатури .

Внутрішня площина клавіатури розбита металевими шинами на квадрати по координатних осях X і Y. Сітка з таких шин утворює матрицю контактів. У вузлах рядків і стовпців матриці розташовуються клавіші і ключі.

Мікроконтролер генерує в матрицю контактів імпульси, які оббігають всі рядки і стовпці. Якщо в одному з вузлів матриці виявлена ​​натиснута клавіша, то мікроконтролер зіставляє координату натискання і віджимання клавіші з однобайтовим кодом, який зберігається в спеціальній таблиці ПЗУ. Цей код називається кодом сканування (скан-кодом) .

Мікроконтролер по лінії даних пересилає скан-код на системну плату.

У ПК послідовний інтерфейс клавіатури підключений до спеціального микроконтролеру клавіатури на СП. Скан-коди та додаткова інформація, отримана з клавіатури обробляється BIOS. На підставі скан-коду вибирається код символу, який пересилається на екран монітора.

Кожна клавіша містить одне або декілька позначень чи назв, пов'язаних з найбільш часто виконуваними в програмах або призначуваними користувачами функціями.

Клавіатури містять стандартний набір клавіш, розташованих у певному місці.

Пристрої позиціонування.

В операційній системі Windows пристрої позиціонування грають досить помітну роль, оскільки використовуються так само часто, як і клавіатура.

Пристрої позиціонування різних типів:

- комп'ютерна миша;

- кульовий покажчик (trackball), трекбол;

- вказівний джойстик;

- сенсорна панель (вказівний планшет).

Комп'ютерна миша

Основні компоненти миші:

 - корпус , який ви тримаєте в руці і пересуваєте по робочому столу;

 - механізм відстеження переміщення миші : кулька / ролик або оптичні датчики ;

 - кілька кнопок ( зазвичай дві ) для подачі ( або вибору ) команд.

Інтерфейс з'єднання миші з системою.

У традиційних конструкціях для цього використовується кабель і роз'єм; в бездротових конструкціях застосовуються радіочастотні або інфрачервоні приймачі, розташовані в корпусі миші і спеціальному модулі комп'ютера , який необхідний для взаємодії миші з системою.

Типи комп'ютерних мишей:

1  Миша кульового типу ( оптико-механічна миша).

 У нижній частині миші розташовується невелика покрита гумою металева кулька, яка обертається при переміщенні миші по столу. Обертання кульки перетворюється в електричні сигнали, які по кабелю передаються в комп'ютер. Зовні миша кульового типу виглядає досить просто. Шарик контактує з двома валиками, один з яких відстежує переміщення миші по осі X , а другий - по осі Y. Ці валики з'єднані з невеликими ребристими дисками, через які періодично проходять (або не проходять) промені від джерела світла. Невеликі оптичні датчики реєструють обертання осей, вловлюючи відблиски інфрачервоних променів, що проходять при обертанні валиків через ребра дисків. Відблиски світла перетворюються в переміщення уздовж відповідної осі координат.

2  Оптична миша.

 У цій миші немає рухомих елементів, крім колеса прокрутки і кнопок, розташованих у верхній частині корпусу. У цій конструкції використовується поліпшена модель сканера із зарядним зв'язком ( Charge Coupled Device - CCD), який реєструє переміщення, відстежуючи зміни тієї поверхні, де розташована миша. Функцію освітлення поверхні виконує світловипромінювальний діод (lighttemitting diode - LED).

Оптична миша Logitech iFeel (вид знизу)

Діоди LED, що знаходяться всередині оптичної миші, освітлює поверхню, посилаючи імпульси світла кілька разів на секунду. Світло, відбиване від поверхні (будь то стіл або килимок миші), вловлюється датчиком, який перетворює інформацію в цифрові дані і передає їх до комп'ютера

Взаємодія миші і комп'ютера здійснюється за допомогою спеціальної програми драйвера, яка або завантажується окремо, або є частиною системного програмного забезпечення.

Оптична миша , як і миша кульового типу , буває дротовою і бездротовою .

Існують наступні типи бездротових пристроїв :

- інфрачервоні;

- радіочастотні;

- з підтримкою Bluetooth.

У всіх цих технологіях використовується приймач, підключений до порту PS/2 або USB. Багато бездротових приймачів призначені для застосування разом з мишею і клавіатурою, тому в PS/2-совместімой версії є два кабелі, один з яких підключається до порту миші , а другий - до порту клавіатури. Харчування пристроїв здійснюється за допомогою батарей, тому збої в їх роботі пов'язані в більшості випадків з падінням напруги.

Інтерфейси миші:

  Мишу можна підключити до комп'ютера двома способами:

- через спеціальний порт миші на системній платі;

- через порт універсальної послідовної шини (USB).

Сенсорна панель (touch pad) або вказівний планшет (track pad) Ця технологія , що отримала назву GlidePoint , була придбана компанією Alps Electric, яка застосовувала термін "Glidepoint " для позначення сенсорних панелей. У ньому використовується плоский квадратний планшет, який реагує на положення пальця. Цей пристрій працює за тим же принципом, що і ємнісні датчики, використовувані як кнопки управління ліфтами, які встановлюються в деяких офісах і готелях. У портативних комп'ютерах сенсорні панелі розміщуються не між клавішами, а під клавішею пробілу і вимірюють тиск , який чиниться пальцем на планшет. Датчик під планшетом перетворює рух пальця в рух покажчика на екрані. Сенсорні панелі часто вбудовуються в різні клавіатури середнього і вищого класів для настільних систем і зазвичай розташовуються з правого боку від області друку . Для того щоб натиснути кнопку на екрані комп'ютера, користувачеві досить встановити на ній курсор і один або два рази легко вдарити кінчиком пальця по сенсорній панелі. Крім того, сенсорні панелі оснащені кнопками, аналогічними за своїми функціями кнопкам миші. У процесі "перетягування" елементів ці кнопки не використовуються, так як досить встановити курсор на переміщуваний об'єкт, натиснути на сенсорну панель пальцем і , утримуючи його, перемістити курсор на потрібне місце. Далі потрібно всього лише відпустити палець, і елемент залишиться на новому місці. Більш сучасні моделі включають в себе кнопки з додатковими функціями, які діють приблизно так само, як і гарячі клавіші клавіатур. Сенсорні панелі в основному використовуються в портативних комп'ютерах і настільних клавіатурах з інтегрованими пристроями позиціонування . Незважаючи на досить широке застосування, ця технологія має ряд недоліків. Управління пристроєм залежить від опору шкіри і змісту на ній вологи, а також від чутливості і рухливості пальців. Але найбільшим недоліком є те , що для роботи з сенсорним датчиком необхідно знімати руки з клавіш, а це істотно уповільнює роботу. Для портативних систем вказівні пристрої типу сенсорного датчика переважніше трекбола або зовнішньої громіздкої миші. Трекбол  Сучасні трекболи, на відміну від моделей, що випускалися раніше, застосовуються не в комп'ютерних іграх, а насамперед у діловодстві. У трекбола найчастіше використовується стандартний "мишачий" механізм позиціонування , єдиною відмінністю якого є різне розташування ( у верхній або бічній частині корпусу) і збільшені розміри кульки. Сам корпус кульового покажчика не рухається ; користувач обертає кульку , а валики і диски , розташовані всередині корпусу трекбола, перетворять його обертання в відповідне переміщення курсору на екрані комп'ютера. Вказівний джойстик Джойстик (від англ. Joi stick - весела паличка ) - зазвичай це стрижень - ручка, вживана для льотних імітаторів або для ігор, в яких жваві об'єкти повинні точно позиціонуватися шляхом зміни положення ручки і є кнопка зі статусом «вогонь» . У деяких моделях в джойстик монтується датчик тиску. У цьому випадку, чим сильніше користувач натискає на ручку , тим швидше рухається курсор по екрану дисплея.

Завдання:

Необхідно ознайомитися з теоретичними основами та переглянути на практиці при роботі з  клавіатурою,  мишею та іншими вказівними пристроями, після чого відповісти на контрольні запитання.

Контрольні питання:

1  Для чого призначена клавіатура ?

2  Що являє собою клавіша ?

3  Які є типи клавіатур ?

4  З яких частин складається клавіатура ?

5 Які є види підключення клавіатури ?

6 Який принцип роботи клавіатури ?

7 Які поля клавіш використовуються в клавіатурі ?

8 Які клавіші відносяться до клавіш управління?

9 Які клавіші називаються клавішами режимів ?

10 Для чого використовуються клавіші Del і Ins ?

11 Яка операція виконується при натисканні на клавіші Ctrl + Alt + Del ?

12 Для чого використовуються клавіші PgUp і PgDn ?

13 Для чого використовуються клавіші Esc і Pause ?

14 Які операції можуть виконуватися при натисканні на клавішу Enter ?

15 Які є типи пристроїв позиціонування ?

16 Які є типи комп'ютерних мишей ? Їх принципи роботи .

17 Які є інтерфейси підключення миші ?

18 Що собою являє комбінована миша ?

19 Які є типи бездротових пристроїв ?

Рекомендована література:

1 Максимов Н.В., Партыка Т.Л., Попов И.И. Архитектура ЭВМ и вычислительных систем: Учебник. – М.: ФОРУМ: ИНФРА-М, 2005. – 512 с.  

2 Степаненко О.С. Сборка, модернизация и ремонт ПК.: - М.: Издательский дом “Вильямс”, 2003. – 672 с.

← Предыдущая
Страница 1
Следующая →

Файл

ПР4(АК)2013У.doc

ПР4(АК)2013У.doc
Размер: 148.5 Кб

.

Пожаловаться на материал

Практична робота Вивчити,  з яких частин складаються клавіатура, пристрої позиціонування; Клавіатура - одне з найважливіших пристроїв комп\'ютера, використовуване для введення в систему команд і даних.

У нас самая большая информационная база в рунете, поэтому Вы всегда можете найти походите запросы

Искать ещё по теме...

Похожие материалы:

Функції багатьох змінних

Похідна функції за заданим напрямом. Градієнт. Складені функції та їх диференціювання. Дотична площина і нормаль до поверхні. Частинні похідні та диференціали вищих порядків. Поняття про диференціальні рівняння у частинних похідних. Екстремум функції двох змінних. Найбільше та найменше значення функції.

Массово-информационная природа журналистики

Журналистская информация. Типы и виды журналистской информации. Потенциальная, принятая, реальная журналистская информация. Массовая информация и ее признаки. Прагматическая, семантическая и синтактическая адекватность журналистских текстов.

Педагогический процесс

Свойства педагогического процесса. История социологии права. Функции обучения. Методологические основы обучения. Деятельность учителя и учащихся в процессе обучения Предыстория социологии права

Операции и Выражения С++

Операнд - это константа, литерал, идентификатор, вызов функции, индексное выражение, выражение выбора элемента или более сложное выражение, сформированное комбинацией операндов, знаков операций и круглых скобок.

Основные требования к современному уроку. Характеристика параметров организационной четкости урока

Типы уроков. Структурные компоненты комбинированного урока. Дидактическими требованиями к современному уроку. Правила организации современного урока. Подготовка учителя к урокам. Особенности самоорганизации учителя. Требования к технике проведения урока.

Сохранить?

Пропустить...

Введите код

Ok