Реферат на тему: «Засоби створення Web-додатків»

Міністерство освіти і науки України

КНТУ

РЕФЕРАТ

На тему: «Засоби створення Web-додатків»

Виконав:

Студент групи КІ – 13ск

Радняний Михайло

Перевірив:

Доренський О. П.

Кіровоград 2015р.

Введення

1. Теоретичні основи розробки Web-додатків

2. Кошти розробки Web-додатків

3. Висновок

Глосарій

Список використаних джерел

Введення

Вплив глобальної комп'ютерної мережі Internet на сучасний світ не має історичних аналогів. Його сьогоднішній день - це початок епохи електронного проникнення в усі сфери людського життя, це щось більше, ніж просто маркетингова кампанія, це основа нової філософії і нової ділової стратегії.

Цілком логічно припустити, що і з точки зору реклами продукції або послуги Інтернет - найбільш значимий ресурс. Більшість сучасних людей користуються Інтернетом, як найбільш доступним джерелом інформації.

Web-технологія повністю перевернула уявлення про роботу з інформацією, та й з комп'ютером взагалі. Виявилося, що традиційні параметри розвитку обчислювальної техніки - продуктивність, пропускна здатність, ємність запам'ятовуючих пристроїв - не враховували головного "вузького місця" системи - інтерфейсу з людиною. Застарілий механізм взаємодії людини з інформаційною системою стримував впровадження нових технологій і зменшував вигоду від їх застосування. І тільки коли інтерфейс між людиною і комп'ютером був спрощений до природності сприйняття звичайною людиною, послідував безпрецедентний вибух інтересу до можливостей обчислювальної техніки.

Створення Web-сайтів є однією з найважливіших технологій розробки ресурсів Internet. Хороший сайт, вбираючи в себе всю корисну інформацію, є найкращою візитною карткою і комерційної фірми і освітнього закладу, працюючи на них в будь-який час доби.

Провівши аналіз декількох сайтів забезпечують інформаційну підтримку підприємств малого бізнесу на предмет відповідності їх поставленим цілям, психофізіологічних вимогам і інформативності, а так само коректності вибору засобів розробки можна виділити наступні характерні недоліки:

· Не відповідність сайту психофізіологічних вимогам, що призводить до підвищеної стомлюваності або відволікання уваги;

· Захоплення анімацією, графічними зображеннями та відео фрагментами, які не несуть смислового навантаження, автоматично тягне за собою зменшення кількості потенційних відвідувачів web-сайту, оскільки підвищує вимоги до пропускної здатності Інтернет-з'єднання і обсяг трафіку;

· Надмірність або недолік представленої інформації;

· Некоректний вибір засобів розробки, який тягне за собою необгрунтоване підвищення вартості готового продукту.

Таким чином, визначення функціональних можливостей засобів і мов для розробки сайту, а так само психофізіологічних вимог що пред'являються до текстової та графічної інформації представленої на екрані монітора представляється актуальним завданням.

До того ж зараз, коли число онлайнових користувачів оцінюється більш ніж в 500 мільйонів чоловік (причому це число зростає зі швидкістю приблизно 7% на місяць), доводиться шукати шляхи використання нових технологій, які могли б посприяти в залученні й утриманні уваги користувачів, які подорожують по безмежних просторах Web.

Предмет дослідження- web-технології.

Об'єкт - середовища та мови розробки web-додатків.

Мета роботи - розглянути можливості практичного використання мов і засобів для розробки web-додатків.

Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити ряд завдань:

1) розглянути основні поняття web-технологій;

2) привести різні класифікації web-додатків, що використовуються у підприємницькій діяльності;

3) розглянути психофізичні вимоги до web-додатків;

4) визначити області застосування мов програмування для розробки web-додатків;

5) проаналізувати функціональні можливості середовищ зі створення web-додатків.

Підходити до задачі створення власного "Інтернет-представництва" коштує відповідально. Сайт повинен бути зручний у використанні - сторінки повинні завантажуватися якомога швидше, а сам ресурс повинен володіти логічною і зрозумілою структурою. Тільки в такому випадку можна розраховувати на те, що відвідувач зацікавиться наданою інформацією і затримається на сайті.

1. Теоретичні основи розробки Web-додатків

Мета роботи - розглянути можливості практичного використання мов і засобів для розробки web-додатків. 

Поняття і класифікація web-технологій

Розвиток сучасної комп'ютерної техніки та впровадження новітніх технологій поклали початок нового напрямку життя на Землі. За досить короткий проміжок часу розвитку мікроелектроніки і кібернетики відбулося багато змін.

Прогресивний розвиток техніки викликало появу нових програмних продуктів. З кожним роком впроваджується все більша і більша кількість мов програмування. Всі вони орієнтовані, насамперед, на цільову аудиторію.

Розвиваються не тільки комп'ютери, але і мережі. Якщо ще кілька десятків років тому Інтернет був невелику приватну мережу, то тепер це гігантська система взаємопов'язаних комп'ютерів, без якої, можливо, ми не зможемо уявити собі життя.

Інтернет - це не тільки "прохолодний басейн", в якому так комфортно почувають себе досить "перегрівся" люди, а й місце, де можна "помацати" практично будь-яку гарячу тему, не побоюючись при цьому обпектися [5, с.8].

Web-технологія повністю перевернула уявлення про роботу з інформацією, та й з комп'ютером взагалі. Виявилося, що традиційні параметри розвитку обчислювальної техніки - продуктивність, пропускна здатність, ємність запам'ятовуючих пристроїв - не враховували головного "вузького місця" системи - інтерфейсу з людиною. Застарілий механізм взаємодії людини з інформаційною системою стримував впровадження нових технологій і зменшував вигоду від їх застосування. І тільки коли інтерфейс між людиною і комп'ютером був спрощений до природності сприйняття звичайною людиною, послідував безпрецедентний вибух інтересу до можливостей обчислювальної техніки.

Інформація, доступна користувачам Internet, розташовується на комп'ютерах (Web-серверах), на яких встановлено спеціальне програмне забезпечення. Значна частина цієї інформації організована у вигляді Web-сайтів. Кожен з них має своє ім'я (адреса) в Internet. Web-сайт - це інформація, представлена ​​в певному виді, яка розташовується на Web-сервері і має своє ім'я. Для перегляду Web-сайтів на комп'ютері користувача використовуються спеціальні програми, які називаються браузерами. Найбільш поширеними браузерами в даний час є Internet Explorer і Netscape Navigator. В залежності від того, яке ім'я сайту ми задамо в рядку "Адреса", браузер буде завантажувати в своє вікно відповідну інформацію.

Web-сайт складається з пов'язаних між собою Web-сторінок. Web-сторінка являє собою текстовий файл з розширенням * .htm, який містить текстову інформацію і спеціальні команди - HTML-коди, що визначають в якому вигляді ця інформація буде відображатися у вікні браузера. Вся графічна, аудіо та відео інформація безпосередньо в Web-сторінку не входить і являє собою окремі файли (малюнок 1 Додаток А) [6, с. 15].

Сучасні web-додатки - це, в основному, портали, що надають послуги, якими не можна скористатися звідки-небудь ще, Одне з незручностей подібних сервісів - складність обміну інформацією між компаніями. Зокрема, навіть контактну та іншу особисту інформацію доводиться на кожному такому сайті вводити заново.

В даний час з точки зору призначення розрізняють три основних типи порталів:

· Публічні, або горизонтальні, портали (звані іноді Мегапорталу), такі як Yahoo, Lycos, Excite, Rambler. Такі портали нерідко є результатом розвитку пошукових систем. Призначені вони для найширшої аудиторії, що відбивається на утриманні наданої ними інформації та послуг. Як правило, ця інформація носить загальний характер, так само як і надані послуги (електронна пошта, новинні розсилки і так далі).

· Вертикальні портали. Цей вид порталів призначений для специфічних видів ринку і обслуговує аудиторію, що користується послугами цього ринку або що працює на ньому. Прикладами таких порталів можуть служити, наприклад, туристичні агентства, що надають послуги з бронювання місць у готелях, замовлення та доставки квитків, доступу до карт і відомостями про автомобільні маршрутах, або портали типу B2B (business-to-business), що дозволяють своїм клієнтам реалізовувати спільні бізнес-операції (наприклад, вибирати постачальників і здійснювати закупівлю товарів, проводити аукціони).

· Корпоративні портали призначені для співробітників, клієнтів і партнерів одного підприємства. Користувачі такого порталу дістають доступ до призначених їм сервісів і додатків залежно від їх ролі і персонального профілю.

Інші найбільш поширені web-додатки:

· Регіональні Інтернет-портали, універсальні за своїм напрямом, але обмежені географією зацікавлених відвідувачів (e1.ru);

· Пошукові системи - це Інтернет-портали, які призначені для того, щоб надати їх відвідувачеві можливість знайти сайти, на яких зустрічаються задані слова або цілі фрази (metabot.ru);

· Каталог - це колекція посилань на сайти. Навіщо ж потрібні каталоги, якщо є пошук? Дуже часто ми не знаємо точно, що нам потрібно, не можемо це сформулювати парою слів (mail.ru);·   Електронні дошки оголошень - є місцем в Інтернет, де практично будь-який бажаючий може залишити інформацію ознайомчого, запрошувального або рекламного характеру;

· Форуми - це спеціальні сайти або розділи на сайтах, призначені для того, щоб відвідувачі, залишаючи свої повідомлення, обмінювалися думками;

· Чати - є ще одним місцем для спілкування в Інтернет, тільки його призначення не обмін думками на якусь тему, а просто проведення часу;

· Файли для скачування;

· Фотогалереї;

· Елементи статистики;

· Зберігання в інтернеті різної інформації;

· Сервери поштових розсилок, вони пропонують послуги з доставки інформації широкому колу читачів (subscribe.ru);

· Інтернет-магазини і аукціони (ozon.ru, molotok.ru).

Вимоги до Web-додатків

Відправною точкою в web-проекті є аналіз цілей сайту і функцій, які будуть запропоновані користувачеві.

Другим етапом буде побудова інформаційної архітектури сайту.

Після того як будуть відомі всі матеріали сайту та його структура, можна перейти до дизайну навігації і самих сторінок [1, с. 69].

Карта сайту

Необхідно розмістити добре помітну посилання на карту сайту на кожній сторінці. Сторінка з відображенням карти за розміром не повинна перевищувати двох сторінок на екрані користувача. Використовується два види карт статичні і динамічні. Найбільш ефективно використання карти зі статичним відображенням інформаційної архітектури, так як динамічний вид призводить користувача ще в більшу заплутаність. Карта створена для того, що б краще зорієнтувати користувача, тому на карті необхідно відображати не тільки поточний стан користувача на сайті, але і ті розділи, які він вже відвідував.

Головна сторінка

Головна сторінка сайту компанії - це обличчя сайту, звернене до всієї мережі (малюнок 2 Додаток Б). На головній сторінці чітко прописуються цілі компанії, при цьому кожен елемент дизайну повинен дозволяти користувачеві ще краще розібратися в сайті і визначитися з послідовністю дій для вирішення своїх завдань.

Саме з головної сторінки більшість користувачів починає подорож по сайту. При цьому наш сайт повинен бути зроблений так, щоб люди, що прийшли на сайт з глибокої посиланням, відчували себе комфортно. Для цього необхідно на кожній сторінці сайту розмістити:

· Назва компанії або логотип в лівому верхньому лівому кутку

· Пряме посилання на головну сторінку

· Індивідуальний слоган для сайту, що складається з одного речення

Не можна припускати, що користувач потрапив на дану сторінку, подолавши весь шлях від початку до кінця. Цілком можливо, що він не бачив тієї інформації, яку ми вказали на сторінках верхнього рівня ієрархії. При глибоких посиланнях ми повинні зорієнтувати користувача за місцем, повідомити йому, де він зараз знаходиться на сайті, вказавши на сторінці цепочечную посилання. Якщо є необхідність, щоб якась сторінка не індексувалася в пошукових системах, необхідно в елементі "HEAD" ввести <META NAME = "robots" CONTENT = "noindex">.

Пошта

При прохання надати нам адресу електронної пошти, необхідно сказати, тут і зараз, що саме користувач буде отримувати, і як часто будете порушувати спокій його поштової скриньки. Посилання mailto повинні бути використані так, щоб можна було точно зрозуміти, що перед нами поштову адресу. Не розміщувати посилання пошти на іменах, так як клацання по імені повинен вести на його біографію. При спілкуванні по електронній пошті немає причин користуватися конкретним ім'ям одного з працівників, якщо тільки користувач не встановив з ним особисті стосунки (листи від невідомих людей найчастіше потрапляють у кошик).

Що б підняти довіру до сайту необхідно використовувати якісні графічні зображення. При цьому не варто використовувати великі зображення, за замовчуванням. Бажано використовувати ескізи, а при необхідності збільшувати їх на стільки, на скільки побажає користувач. Ескізи повинні містити всю основну інформацію про зображення. На сайті правильніше буде використовувати фотографії реальних працівників і клієнтів, а не фотомоделей зі сліпучою голлівудською посмішкою. Так само необхідно використовувати хороший стиль письма та вихідні гіпертекстові посилання на інші сайти. Не потрібно використовувати "рекламну воду", так як вона несе додаткову емоційне навантаження, і користувачам доводиться витрачати час на відсіювання гіпербол від реальних фактів.

Прихильність

Класичний шлях збільшення прихильності до сайту - це публікація свіжих матеріалів з певною регулярністю (від щоденних до щомісячних). Для бажаючих необхідно організувати розсилання свіжого матеріалу. Майже 100% з тих, хто підписався, будуть періодично заходити і на сам сайт, поки автор буде нагадувати їм про себе.

Дизайн сайту повинен пристосовуватися до людей. Одним з варіантів такого пристосування служить профайл, але його заповнення вимагає терпіння, через це його заповнюють усталені відвідувачі сайту. Тому для відстеження користувачів краще застосовувати "cookie", у файл якого заноситься вся необхідна інформація, а не нудну процедуру реєстрації. Якщо все ж необхідно для безпечної роботи реєстрація, то не варто створювати занадто строгі форми для введення. Якщо є можливість використовувати автозаповнення і автоматично встановлювати курсор в першому полі форми.

Не варто створювати форми для пошуку по Internet, якщо користувачеві буде необхідно, він скористається спеціальної пошуковою системою.

Посилання

Посилання повинні бути передбачувані, користувач повинен знати, що станеться, якщо він натисне на посилання. Ясно вказувати, що є посиланням: якщо це текст нехай він буде кольоровим чи підкреслений. Не приховувати відмінності між відвіданих і не відвіданих посиланнями. Створювати посилання з розрахунком того що пошукові системи є найважливішими відвідувачами, а вони глухі і сліпі по відношенню до високих технологій. Оформити теги "title" так, щоб вони добре виглядали в пошукових системах і закладках, тому починати посилання необхідно з ключового слова.

Не допускати появи ламаних посилань, так як інші сайти і пошукові системи не будуть в цьому випадку на нас посилатися.

При навігації по сайту надати користувачеві самому, обирати, як необхідно відкривати сторінки або у спливаючих вікнах, або якось інакше.Реклама

У WEB-е користувачі не звертають уваги ні на що, окрім своєї мети, і реклама, яка відволікає їх від досягнення мети, ними просто ігнорується. Якщо наша реклама з'явиться раніше, ніж користувач знайде цікавий для його матеріал, то, швидше за все вона буде закрита. І коли він виконає свою основну задачу, і готовий буде придивитися до реклами, він її попросту вже не побачить так як закрив спливаюче вікно. Тому ніколи не варто відволікати користувача від своєї мети.

Коли користувач набирає слова запиту на пошуковому сервері, рекламні оголошення які вийдуть в списку результатів запиту, будуть безпосередньо пов'язані з тим, що потрібно людині. І тому він читає ці оголошення і клацає по посиланнях. Така реклама коштує набагато дешевше, ніж розповсюдження рекламних листівок.

Отже, секрет успіху в тому, що б поєднати рекламу з цілями користувачів.

У рекламі користувачів найбільше дратує:

· Реклама у спливаючих вікнах;

· Її повільне завантаження;

· Відсутність кнопки "Закрити";

· Виверти змушують клікнути;

· Реклама закриває читаний матеріал;

· Миготлива реклама;

· Двигающаяся реклама;

· Реклама довільно починаюча грати музику або програвати відео.

Наявність такої реклами на сайті неминуче призведе до падіння довіри відвідувачів. Необхідно використовувати в мінімальних кількостях FLASH анімацію.

Якщо хочеться розмістити, рекламу вона повинна відповідати наступним правилам:

· Чітко вказувати, що станеться після клацання по ній;

· Чітко ідентифікувати себе як реклама;

· Описувати, що саме рекламується;

· Дає додаткову інформацію про себе без потреби залишати поточну сторінку.

Проведення оціночних робіт

Для проведення оціночної роботи необхідно залучити від трьох до п'яти учасників. Кожен з них виробляє роботу індивідуально. Після чого їх результати порівнюються і приводяться до єдиного висновку. Тест проводиться в два етапи:

1) розуміння роботи інтерфейсу;

2) концентрація уваги на певних елементах.

Необхідно окреме згадка кожної проблеми, що б не повторювати її надалі.

2. Кошти розробки Web-додатків

 

Області застосування мов програмування для розробки Web-додатків

HTML

Мова розмітки гіпертексту (Hypertext Markup Language), або, як його частіше називають, HTML, - це комп'ютерний мову, що лежить в основі World Wide Web (Всесвітньої Павутини). Завдяки мові HTML будь-який текст можна розмітити, перетворивши його в гіпертекст з подальшою публікацією в Web. Мова HTML має власний набір символів, за допомогою яких Web-браузери відображають сторінку. Ці символи, звані дескрипторами, включають в себе елементи, необхідні для створення гіперпосилань [3, с. 20].

Однією з відмінних особливостей HTML-документів є те, що сам документ містить тільки текст, а всі інші об'єкти вбудовуються в документ у момент його відображення Браузером за допомогою спеціальних тегів і зберігаються окремо. При збереженні HTML-файлу в місці розміщення документа створюється папка, в яку поміщаються супутні йому графічні елементи оформлення [10, с. 134].

PHP

В першу чергу PHP використовується для створення скриптів, що працюють на стороні сервера, для цього його, власне, і придумали. PHP здатний вирішувати ті ж завдання, що і будь-які інші CGI-скрипти, в тому числі обробляти дані html-форм, динамічно генерувати html сторінки тощо. Але є й інші області, де може використовуватися PHP.

Друга область - це створення скриптів, що виконуються в командному рядку. Тобто за допомогою PHP можна створювати такі скрипти, які будуть виконуватися, незалежно від web-сервера і браузера, на конкретній машині.

І остання область - це створення GUI-додатків (графічних інтерфейсів), що виконуються на стороні клієнта [7, с. 58].

Ajax

Ajax розшифровується як Asynchronous Javascript And XML (Асинхронні Javascript і XML) і технологією в строгому сенсі слова не є. Якщо в стандартному web-додатку обробкою всієї інформації займається сервер, тоді як браузер відповідає тільки за взаємодію з користувачем, передачу запитів і висновок надійшов HTML, то в Ajax-додатку між користувачем і сервером з'являється ще один посередник - движок Ajax. Він визначає, які запити можна обробити "на місці", а за якими необхідно звертатися на сервер. Поведінка сервера теж змінилося. Якщо раніше на кожен запит сервер видавав нову сторінку, то тепер він відсилає лише ті дані, які потрібні клієнтові, а HTML з них прямо в браузері формує движок Ajax.

Асинхронність проявляється в тому, що далеко не кожен клік користувача доходить до сервера, причому зворотне теж справедливо - далеко не кожна реакція сервера обумовлена ​​запитом користувача. Більшу частину запитів формує движок Ajax, причому його можна написати так, що він буде завантажувати інформацію, передбачаючи дії користувача.

Де варто використовувати Ajax:

· Форми. Вони дуже повільні. Якщо асинхронно передавати дані, сторінка не перезавантажується.

· Навігація у вигляді "дерева". Взагалі, така навігація - жах. Проста топологія набагато зручніше, але якщо вже до цього дійшло, краще використовувати Ajax.

· Голосування. Користувачеві буде приємніше залишити свій голос за кілька секунд, ніж за 30-40.

· Фільтри. Часто на сайтах роблять сортування за датою, по імені. Ajax це буде значно зручніше.

JavaScript

Мова програмування JavaScript розроблений фірмою Netscape для створення інтерактивних HTML-документів. Це об'єктно-орієнтована мова розробки вбудованих додатків, що виконуються як на стороні клієнта, так і на стороні сервера. Синтаксис мови дуже схожий на синтаксис Java - тому його називають - Java-подібним.

Основні області застосування JavaScript поділяються на такі категорії:

· Динамічне створення документа за допомогою сценарію;

· Оперативна перевірка достовірності заповнених користувачем полів форм HTML до передачі їх на сервер;

· Створення динамічних HTML-сторінок спільно з каскадними таблицями стилів і об'єктної моделлю документа;

· Взаємодія з користувачем при вирішенні "локальних" завдань, що вирішуються додатком JavaScript, вбудованому в HTML-сторінку [4, с. 57].

VBScript

Мова створення сценаріїв VBScript розроблений фірмою Microsoft, є підмножиною досить поширеного в середовищі програмістів мови Visual Basic розробки прикладних програм Windows-додатків. Як і його батько, мову VBScript досить простий і легкий у вивченні.

Перевагою його застосування для створення сценаріїв є можливість використання, з невеликими коригуваннями, раніше написаних процедур на мовах Visual Basic і Visual Basic for Application.

Функціональні можливості сценаріїв, написаних на VBScript, нічим не відрізняються від можливостей сценаріїв JavaScript: динамічні створення документа або його частин, перехоплення та обробка подій і так далі.

VBScript використовується для написання сценаріїв клієнта (у цьому випадку браузер повинен мати вбудований інтерпретатор цієї мови), а також для написання сценаріїв на сервері (в цьому випадку сервер повинен підтримувати мову VBScript).

Для створення сценаріїв клієнта використовується набір об'єктів, аналогічний набору JavaScript. Об'єкти клієнта і сервера відрізняються один від одного, але існує загальна частина (ядро) об'єктів, що використовуються при розробці як сценаріїв клієнт, так і сценаріїв сервера [11, с. 213].

Perl

Найбільш широко Perl використовується для розробки інструментів системного адміністрування, проте останнім часом він отримав величезну популярність в області розробки Інтернет-додатків: CGI- сценаріїв, систем автоматичної обробки електронної пошти та підтримки вузлів Web.

Ось деякі приклади завдань, які можна вирішувати за допомогою Perl:

· Перевірка користувачів Windows NT на невідповідність їх статусу і можливостей;

· Управління NT-сервісами з командного рядка і дистанційно з локальної машини отримання статистичних даних на окремій машині;

· Може працювати і з протоколом FTP;

· Системна підтримка UNIX та Windows.

Порівняльний аналіз середовищ створення Web-додатків

В даний час у всесвітній павутині розміщено кілька мільйонів Web-сайтів і їх кількість постійно зростає. У кожного є можливість не лише переглянути будь-який з них і витягти корисну для себе інформацію, а й взяти активну участь у їх створенні. Велике значення при цьому має середовище, в якому відбуватиметься розробка.

Macromedia Dreamweaver

Компанія Macromedia продовжує робити Dreamweaver інтуїтивно зрозумілою і простою у використанні програмою. Потужні засоби з одного боку і простота у використанні - з іншого, роблять продукти Macromedia ідеальними програмним пакетом, як для професійних web-дизайнерів, так і для новачків. Продукти, що входять в пакет Macromedia, такі як: Flash, Firework, Dreamweaver - зроблять роботу більш продуктивною, і при цьому можуть заміняти один одного (так, наприклад, в будь-який з них можна створити кнопки). Такі продукти як: Sitespring, FreeHand - додасть ефективності при роботі з клієнтом.

У Dreamweaver безліч плюсів:

Програма Dreamweaver підтримує "чистий" HTML код, а також останні розширення DHTML і CSS.

Містить прекрасні засоби автоматичного управління зв'язками, тобто при будь-якому переміщенні файлів в середовищі, всі зв'язки відновлюються автоматично. Передбачено блокування розділів сторінки для їх захисту від ненавмисної псування.

Дозволяє скасувати зміни, зроблені кілька кроків назад (проте після збереження сторінки скасувати зміни буде неможливо).

Застосовується "Динамічна перевірка для різних браузерів".

Підтримує розширення, як сторонніх розробників, так і самої Macromedia (більше 500).

З Dreamweaver поставляється бібліотека елементів, які можна застосовувати на WEB-сторінках, наприклад панель навігації, дескриптор авторського права та ін.

Застосовується для додавання мультимедійних засобів на web-сторінки і різних типів файлів від Flash і Java до RealAudio, інтерактивних елементів, таких як пошукові системи, форуми, системи електронної комерції.

Програма Dreamweaver не має власних засобів створення зображень. У ній представлені лише найпростіші інструменти редагування, тому для створення і редагування зображень нам знадобляться спеціальні графічні редактори.

Dreamweaver дозволяє прибрати зайвий код з додатків Microsoft, після чого сторінки стануть швидше грузиться і краще відображатися в різних браузерах.

Macromedia Fireworks

Fireworks це редактор графіки з можливістю її подальшої оптимізації та розміщення в мережі. Використовуючи велику різноманітність інструментальних засобів, ми можемо створювати і редагувати як векторну, так і растрову графіку в межах одного файлу замість того, щоб переходити з однієї програми в іншу. Fireworks генерує HTML - код і JavaScript і може легко створювати динамічні меню і навігаційні панелі для наших інтернет сторінок. Ефективна оптимізація графічних файлів дозволяє максимально зменшити їх розмір без втрати якості.

Крім цього є можливість редагувати макети WEB-сторінок. Наприклад, в Fireworks 8 можна відкрити графічний файл на всю ширину майбутнього сайту, намалювати необхідне графічне оформлення, а потім розрізати його інструментом Slice Tool так, як повинна виглядати майбутня таблиця HTML-документа. Після цього можна починати доопрацювання окремих графічних елементів і, в тому числі, створювати активну графіком, що реагує на курсор, зовсім не знаючи мови програмування (JavaScript).

Macromedia FreeHand

Один з трьох професійних графічних редакторів, ведучих з перемінним успіхом боротьбу за першість у роботі з векторною графікою. FreeHand набагато швидше і простіше своїх конкурентів - CorelDraw і Adobe Illustrator. FreeHand прекрасно підходить для створення логотипів, реклами, Web-графіки та анімації.

Виробники програми доклали чимало зусиль, щоб максимально полегшити життя користувачам: інтерфейс програми простий і наочний, є безліч "примочок", що дозволяють швидко і легко виконувати складні перетворення об'єктів або досягти самих різних художніх ефектів. FreeHand вміє експортувати й імпортувати файли практично у всіх широко поширених форматах. Більше того, до його складу входять налаштування "гарячих клавіш", адаптовані інші поширені програми (Adobe Illustrator, CorelDraw). Так що не треба перенавчатися, переходячи на FreeHand.

Цікавою і важливою особливістю FreeHand при роботі над великими проектами є можливість глобальних змін документа, як для тексту, так і всіх графічних об'єктів. Механізм глобальної заміни дуже гнучкий. Крім заміни, він дозволяє виділити об'єкти із заданими властивостями для подальшого перетворення. Основними властивостями, за якими ведеться пошук і заміна або виділення об'єктів, є колір, товщина контуру, шрифт, кут повороту.

Документи FreeHand легко перетворюються в web-сторінки. Звичайно, FreeHand - НЕ HTML-редактор, але підтримує базові елементи HTML. За допомогою FreeHand WEB-сторінки легко забезпечити Flash-анімацією. У анімаційний кліп вставляються текстові блоки, групи об'єктів, а також об'єкти з контурами. Невеликий кліп з об'єктів FreeHand створюється буквально однією командою - залишається лише простежити за деякими настройками. Кожен кадр кліпу поміщається на окремий шар; анімаційний ефект досягається послідовним відтворенням вмісту окремих шарів. Але кошти FreeHand не замінять редактор Macromedia Flash.

Macromedia FLASH

Створює привабливі інтерактивні мультимедійні презентації, для WEB-сайтів. Для Flash характерна векторна графіка та анімація, хоча ця програма може бути також використана для маніпулювання або відображення растрової графіки, монтажу відеоматеріалу і навіть для маніпулювання звуковими файлами.

Flаsh-вміст публікується в компактних файлах формату SWF для подальшого показу на самих різних платформах за допомогою Flаsh-програвача. Під час відтворення файлу формату SWF в оперативному режимі в нього можна динамічно завантажувати такий вміст, як звукові файли формату МР3, Flash-відео і зображення формату JPEG. Flash-програвач дозволяє підключатися до джерел даних, щоб об'єднати їх з базою даних, XML або web-службами. Завдяки всім цим можливостям привабливі фрагменти анімації і ефекти можуть бути введені в додатки, керовані даними. Flash має підтримку антіалайсінг (згладжування контурів за допомогою змішання сусідніх квітів). Так як цей формат файлу заснований на векторній графіці, об'єкт зберігає якість зображення при будь-якому дозволі і ідеальний для створення кадрів анімації.

Потужний подієво-керований мову. Застосовуваний мову ActionScript - це майже повноцінна мова програмування, з підтримкою умов, циклів, масивів, функцій і класів, які можна успадковувати.

На користь Flash маленький розмір виходять файлів і використання векторного формату зображень, і стиснення растрових і звукових файлів, що дуже позитивно впливає на зменшення розміру сторінки і час її скачування.

Macromedia HomeSite

Ця програма дуже дружньо ставиться до користувача. У ній безліч готових тегів, шаблонів.

Гнучкість інтерфейсу - це одна з найсильніших сторін продукту. Будь-який користувач з легкістю зможе налаштувати інтерфейс HomeSite відповідно до своїх уподобань і потреб.

У процесі роботи користувач може бачити робочу область з двома вкладками - Browse і Edit. Тобто програмування відбувається у вкладці Edit, а результат можна побачити, якщо вибрати вкладку Browse. При створенні нової сторінки на поле редагування автоматично з'являються деякі теги начебто HTML і BODY. Це шаблон, що завантажується при створенні нової сторінки. Його зміст можна змінювати.

У HomeSite дуже легко будувати архітектуру сайту. Цьому сприяє панель Quick Bar з системою вкладок з готовими тегами. Теги в цих вкладках самі різні - від простих начебто параграфа до java-скриптів. Можна взагалі залишити одну вкладку, додавши в неї всі необхідні теги через меню Customize. Також можна самому створювати теги або їх комбінації. При натисканні на кнопку з певним тегом з'являється вікно, де можна налаштувати опції тега і вказати його атрибути. Підтримує режим WYSIWYG з усіма його плюсами і мінусами.

Для швидкості роботи тут є безліч засобів редагування тегів. Це, наприклад, такі функції, як Tag Completion, Tag Editors і Tag Insight. Вони істотно полегшують редагування тегів і їх атрибутів. Так само є заготовки коду (Code Snippets).

HomeSite легко інтегрується із засобами управління вихідним кодом і системами управління проектами, а також пропонує широкі можливості роботи з протоколом FTP, завдяки чому ми зможемо швидко виконати розгортання сайту і організувати його ефективне обслуговування [9, с. 185-279].

Microsoft FrontPage

Є найбільш популярним HTML-редактором на ринку, головним чином за рахунок популярності пакету Microsoft Office. У програмі пропонуються потужні функції і привабливий пакет програм, включаючи Image Composer, який призначений для створення зображень (Додаток В). Під FrontPage також містяться WEB-компоненти, необхідні для додавання інтерактивних властивостей web-вузла. Microsoft FrontPage є класичним WYSIWYG-редактором, в якому, однак, присутня можливість ручної правки коду [6, с. 17].

У програмі є три режими роботи з документом: Normal, HTML і Preview.

У режимі Normal, web-сторінки являють собою звичайний текстовий файл з можливістю редагування всіх елементів - від тексту до картинок.

У режимі HTML здійснюється підсвічування синтаксису, однак досить посередню - дескриптори виділені, синім кольором, все інше - чорного кольору.

У режимі Preview можна подивитися, як виглядатиме ваша сторінка у вікні браузера.

FrontPage має конструктор таблиць, істотно полегшує їх створення. Одним з основних переваг програми є велика кількість наявних шаблонів, що дозволяють користувачеві не ламати голову над дизайном свого проекту. Вибравши необхідний шаблон, можемо приступати безпосередньо до наповнення сторінки контентом. Ось тут то і відчувається вся принадність FrontPage: процес створення HTML-сторінки нічим не відрізняється від створення звичайного текстового документа в Microsoft Word. Нам доступні ті ж засоби для редагування тексту, зміни його форматування, створення і редагування таблиць, вставки різних об'єктів і зображень і все це без знання HTML. FrontPage ділить робочу область на кілька блоків, що містять певні елементи сторінки - малюнки, текст, заголовки і інш. Для кожного блоку можна призначити свої параметри форматування і розташування його відносно сторінки.

Мінуси: невеликий набір інструментів розробки, неможливість окремого придбання програми. Microsoft FrontPage непогано підійде як HTML-редактора на перший час, однак зі зростанням потреб його можливостей може не вистачити. Є й зворотний бік медалі - складність і громіздкість отриманого коду, що природно, позначається на кінцевому розмірі документа. Також надалі буде вельми складно вносити зміни в подібний документ. Але це скоріше недолік не конкретного продукту, а практично всіх WYSIWYG-редакторів (What You See Is What You Get - "що бачите, те й отримаєте").

Web-компоненти працюють тільки в тому випадку, якщо на web-сервері, який використовується, присутні відповідні їм програми.

Microsoft Word

Не дивлячись на те, що Microsoft Word є текстовим редактором і по суті не вважається HTML-редактором. Він має можливість зберігати файли у форматі HTML. У результаті ми можемо зіткнутися зі сторінками які тим чи іншим способом були створені в Microsoft Word. Проблеми в HTML-коді, отриманому з редактора аналогічні проблемам FrontPage: обидві ці програми створюють надлишковий код, який не в усьому відповідає HTML-стандарту. Величезна кількість людей, що використовують Word у своїй повсякденній роботі, стають потенційними розробниками HTML-документів.

Створити web-станицю в Word можна двома способами: за допомогою Майстра або перетворивши існуючий документ Word у формат HTML. При цьому Word сам генерує теги HTML, хоча і не оптимальним чином. Перетворення природно призводить до того, що якісь елементи оформлення документа будуть втрачені або змінені. При необхідності вставити на HTML-сторінку власні теги, в Word передбачено безпосереднє редагування HTML-коду.

Adobe Illustrator

Призначена для створення і редагування ілюстрацій, тобто зображень, що містять елементи векторної графіки, наприклад шрифти, геометричні фігури і т.д.

Web-сторінки можуть містити багато елементів - текст HTML, растрові зображення, векторну графіку. В Illustrator можна використовувати фрагменти для визначення меж різних web-елементів в об'єкті. Web-сторінка ділиться на осередки які представляються в трьох типах: зображення, без зображення, HTML-текст.

При цьому можна зберегти кожен фрагмент як незалежний файл зі своїм форматом, настройками і палітрою кольорів. Блокування фрагментів запобігає випадкові зміни позиція. Розмір фрагмента прив'язуються вмісту в ньому об'єкту. Тому при переміщенні або зміну розміру об'єкта кордону фрагмента коригуються автоматично, але при необхідності їх завжди можна відкоригувати вручну.

Карти посилань дозволяють зв'язати одну або декілька областей зображення (так званих активних областей) з URL-адресою. Коли клацаємо по активній області, web-браузер завантажує пов'язаний з нею файл.

Основна різниця між використанням карт посилань і фрагментів для створення зв'язків полягає в тому, як об'єкт експортується на web-сторінку. Використання карт посилань зберігає об'єкт у вигляді єдиного файлу зображення, а у разі використання фрагментів об'єкт ділиться на кілька окремих файлів. Ще одна різниця між картами посилань і фрагментами полягає в тому, що карти дозволяють пов'язувати багатокутні або прямокутні області в об'єкті, а фрагменти - тільки прямокутні [1, с. 139].

Adobe Photoshop

Найпопулярніша і широко поширена програма редагування зображень. З її допомогою можна створювати високохудожні зображення. Вона містить все необхідне для створення і редагування професійної графіки.

Photoshop - це не просто програма редагування зображень, це найпотужніша і функціональна програма у своєму класі. Програма дозволяє ретушувати зображення і піддавати його спецефектів, переносити деталі одного знімка на інший, вносити текст, змінювати співвідношення кольорів і навіть додавати колір в зображення, виконані у відтінках сірого. Засоби Photoshop сумісні з графічними планшетами, що дає можливість створювати цілком художні зображення, не гірше виконаних аквареллю та олією.

При всій простоті основних інструментів Photoshop користувач може до того ж налаштовувати їх "під себе". А це рівносильно наявності нескінченного розмаїття крейди. Оскільки програми малювання покладаються при своїй роботі на пікселі, вони ідеально підходять для роботи з електронними (цифровими) фотографіями кольорових олівців, пульверизаторів, акварельних і масляних фарб і багато чого іншого. Photoshop надає повний контроль над кожним пікселем зображення. Недолік програм малювання в обмеженому дозволі. Оскільки бітовий малюнок складається з фіксованої кількості пікселів [8, 592].

CorelDraw

CorelDraw дозволяє обробляти найрізноманітнішу інформацію, подану в документі у вигляді векторних і растрових об'єктів, блоків звичайного та художнього тексту, а також об'єктів Інтернету.

У програмі застосований сучасний інтерфейс плоского типу, який характеризується тим, що інструменти, що знаходяться на різних панелях, відображаються у вигляді звичайних плоских малюнків, а виділення одного з них відбувається тільки при установці на ньому покажчика.

При побудові векторних зображень лінії і фігури накладаються, поки не вийде остаточне зображення. Кожен об'єкт можна редагувати незалежно від інших - одне з нечисленних переваг об'єктного підходу, проте, зображення все ж доводиться будувати поетапно. У програмі редагування векторних малюнків лінії, фігури і текст задаються математичними виразами, що дає можливість автоматично налаштовувати їх на максимальний дозвіл пристрою виводу. Ще одна перевага векторних малюнків полягає в тому, що для них не потрібно багато місця на диску. Обсяг файлу векторного малюнка залежить тільки від кількості та складності об'єктів, що становлять цей малюнок, тому його розмір, на відміну від растрового малюнка, практично не впливає на цей обсяг.

CorelDraw демонструє якості потужного візуального редактора web-сторінок: користувач отримує можливість генерувати розвинені HTML-документи, які можуть включати сценарії JavaScript і таблиці стилів CSS.

Забезпечуючи потужні можливості для роботи з графікою, текстом і засоби компонування та експорту документів для публікації в Інтернеті, CorelDraw цілком може служити вихідним пунктом для генерування перших версій файлу HTML.

При розміщенні зображень на сторінці одна з найбільш важливих завдань - оптимізація розміру файлів зображень. Рекомендований "стелю" загального розміру сторінки - від 100 до 150 кбайт. Зменшення розміру файлів зображень виконується стисненням файлів і зменшенням кількості кольорів. Ці завдання доступні для будь-якої з графічних програм, перерахованих вище [2, с. 85].

 

Висновок

З появою web-технології комп'ютер починають використовувати абсолютно нові верстви населення Землі. Можна виділити дві найбільш характерні групи, що знаходяться на різних соціальних полюсах, які були стрімко залучені в нову технологію, можливо, навіть крім їх власного бажання. З одного боку, це були представники елітарних груп суспільства - керівники великих організацій, президенти банків, топ - менеджери, впливові державні чиновники. З іншого боку, це були представники найширших верств населення - домогосподарки, пенсіонери, діти.

Спектр соціальних груп, що підключаються до мережі Інтернет та шукають інформацію в WWW, весь час розширюється за рахунок користувачів, що не відносяться до категорії фахівців в області інформаційних технологій. Це лікарі, будівельники, історики, юристи, фінансисти, спортсмени, мандрівники, священнослужителі, артисти, письменники, художники. Список можна продовжувати нескінченно. Кожен, хто відчув корисність і незамінність Мережі для своєї професійної діяльності або захоплень, приєднується до величезної армії споживачів інформації у "Всесвітній Павутині". З розвитком технологій гіпертекстової розмітки в Інтернеті стало з'являтися все більше сайтів, тематика яких була абсолютно різною - від сайтів крупних компаній, що оповідають про успіхи компанії і її провалах, до сайтів маленьких фірм, що пропонують відвідати їх офіси в межах одного міста.

Розвиток Інтернет-технологій послужило поштовхом до появи нової гілки в Інтернеті - Інтернет - форумів. Стали з'являтися сайти, і навіть цілі портали, на яких люди з усіх куточків планети можуть спілкуватися, отримувати відповіді на будь-які питання і, навіть, укладати ділові угоди.

Створення сайту являє собою маркетинговий крок, спрямований на створення інформаційного ресурсу, який надасть можливість для компанії як утримати старих клієнтів, так і залучити нових.

Створення та розробка сайтів включає:

· Твердження початкового технічного завдання на розробку сайту;

· Визначення структурної схеми сайту - розташування розділів, контента і навігації;

· Web-дизайн - створення графічних елементів макету сайту, стилів і елементів навігації;

· Розробка програмного коду, модулів, бази даних та інших елементів сайту необхідних в проекті;

· Тестування і розміщення сайту в мережі інтернет. Існує безліч засобів для створення web-сайтів, але лише деякі з них здатні надати розробникам інструменти для вирішення переважної більшості поставлених перед ним завдань. При розробці web-сайту з усіх сучасні web-технологій, що дозволяють створювати нтерактивні web-сторінки, необхідно вибрати найбільш підходящі для виконання поставлених на первинномуетапі завдань.

Глосарій

№ п / п Поняття - визначення

1 Web-дизайн це оформлення web-сторінок

2 Web-сервіс послуги, які надаються в Інтернеті за допомогою спеціальних програм

3 Браузер спеціальна програма перегляду гіпертекстового документа

4 Гіпертекст це спосіб зберігання і маніпулювання інформацією, що дозволяє встановлювати зв'язки між будь-якими "інформаційними одиницями". Зв'язок між інформаційними одиницями здійснюється за гіперпосиланнями.

5 Гіперпосилання це виділений фрагмент тексту, за допомогою якого здійснюється перехід від одного документа до іншого. Зазвичай гіперпосилання виділяють кольором і підкресленням

6 Доменне ім'я адреса мережевого з'єднання (наприклад, www.zenon.net), яка ідентифікує власника адреси

7 Контент наповнення сайту. Контент сайту співвідноситься з дизайном, як зміст з формою

8 Плагін програмний компонент-прибавка до браузера, що дозволяє реалізувати додаткові функції

9 Портал сайт, з якого людина регулярно починає свою роботу в Інтернеті

10 Сайт це місце в Інтернеті, яке визначається своєю адресою, має свого власника і складається з web-сторінок

11 Тег це система умовних позначень, які вносяться в WWW документ та інформують про те, як даний документ повинен виглядати і як він повинен бути пов'язаний з іншими документами

12 Форма це елемент web-сторінки, призначений для введення інформації. Поля форми можуть заповнюватися набором тексту, або вибором значень зі списку

13 Форум це інструмент для спілкування на сайті

14 Web-сайт це інформаційний ресурс, що складається з пов'язаних між собою гіпертекстових документів (Web-сторінок), розміщений на Web-сервері і має індивідуальну адресу

15 Web-сторінка це текстовий файл з розширенням * .htm, який містить текстову інформацію і спеціальні команди - HTML-коди, що визначають в якому вигляді ця інформація буде відображатися у вікні браузера

16 Мова HTML (Hypertext Markup Language) це мова форматування, в якому для завдання параметрів форматування використовується система тегів

17 Flash це технологія web-мультиплікації і створення інтерактивного контенту компанії від Macromedia

18 FTP це протокол передачі файлів. В даний час практично всі функції FTP доступні і через HTTP

19 HTTP це методика передачі web-сторінок по мережі Інтернет.

Список використаної літератури

1.       Борисенко А.А. Web-дизайн. Просто как дважды два. – М.: Эксмо, 2008.- 320 с.

2.       Бурлаков М. В. CorelDRAW 12. – СПб.; БХВ-Петербург, 2004. – 688 с.

3.       Джамса Крис. Эффективный самоучитель по креативному Web-дизайну. HTML, XHTML, CSS,JavaScript, PHP, ASP, ActiveX. Текст, графика, звук и анимация. Пер с англ./Крис Джамса, Конрад Кинг, Энди Андерсон - М.: ООО "ДиаСофтЮП", 2005.- 672 с.

4.       Дунаев В. Самоучитель JavaScript, 2-е изд. – СПб.: Питер, 2005. – 395 с.

5.       Зольников Д.С. PHP5. Как самостоятельно создать сайт любой сложности. – 2-е изд. стер. – М.: НТ Пресс, 2007. – 272с.

6.       Инькова Н. А., Зайцева Е. А., Кузьмина Н. В., Толстых С. Г. Создание Web-сайтов: Учебно-методическое пособие. Ч. 5. Тамбов: Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2005. – 56 с.

7.       Мазуркевич А. РНР: настольная книга программиста /Александр Мазуркевич, Дмитрий Еловой. – Мн.: Новое знание, 2006. – 495 с.

8.       Мак-Клелланд Дик. Photoshop 7. Библия пользователя. : Пер. с англ. – М.: Издательский дом "Вильяме", 2006. — 928 с.

9.       Орлов Л. В. Web-сайт без секретов. / Л. В. Орлов. – 2-е изд. – М.: Бук-пресс, 2006. – 512 с.

10.     Полонская Е.Л. Язык HTML. Самоучитель.: - М.: Издательский дом "Вильяме", 2005.— 320 с.

11.     Создание Web-страниц и Web-сайтов. Самоучитель : [учеб. пособие] / под ред. В. Н. Печникова. – М.: Изд-во Триумф, 2006.— 464 с.

← Предыдущая
Страница 1
Следующая →

Файл

Міністерство освіти і науки України.docx

Міністерство освіти і науки України.docx
Размер: 43.7 Кб

.

Пожаловаться на материал

Теоретичні основи розробки Web-додатків Кошти розробки Web-додатків

У нас самая большая информационная база в рунете, поэтому Вы всегда можете найти походите запросы

Искать ещё по теме...

Похожие материалы:

Анализ динамики денежных потоков

Осуществление практически всех видов финансовых операций предприятия генерирует определенное движение денежных средств в форме их поступления или расходования. Это движение денежных средств

Отзыв на исковое заявление о взыскании задолженности за жилищно-коммунальные услуги

Подготовка водителей. Экзаменационные билеты и ответы

Ответы на экзаменационные билеты для подготовки сдачи на права водителя

Требования к дипломным работам по Психологии

Кафедра Психологии требования по содержанию и оформлению Дипломных Работ Для студентов очной и заочной форм обучения по специальности «Психология». Последовательность и сроки подготовки дипломной работы

Питання до іспиту з курсу «Історія держави та права зарубіжних країн»

Сохранить?

Пропустить...

Введите код

Ok