Дипломна робота на тему: «Скорбота»

Міністерство освіти і науки УкраїниКоледж мистецтв ім. А.Ерделі Закарпатського художнього інституту Пояснююча записка до дипломної роботи на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст»за спеціальністю 5.02020501 «Образотворче мистецтво» (Живопис) на тему: «Скорбота» Дипломник: ДербалВ.Ю. Керівник диплому Приймич Л.Ю. Рецензент: Приймич М.В.

Ужгород-2014

Зміст

Вступ

І.АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

Пошук теми

Пошук власної художньо образної техніки

ІІ.Технологічна частина Техніка безпеки Висновки Додатки Список використаної літератури

Вступ

Зажурилася, я – зажурилася.

Україна моя забруднилася.

Справедливості в світі нема.

Україна безсильна моя.

У мене серце рветься від болю.

Українці плачуть від горя.

Мирне небо вкрилось пітьмою.

Не стерпівши братського бою .

Все скінчиться я вірю, я знаю.

Що настане прекрасна мить.

Ворогів своїх подолаєш.

Вирвеш з серця той біль, що болить.

Інна Кокуца,

Учениця 6-А класу гімназії №2,

м. Могилів – Подільський

Вінницької області. Мистецтво - це творче відбиття дійсності, відтворення її в художніх образах. Мистецтво відображає стан суспільства, настрої людей. На сьогодні сучасне українське суспільство переживає досить нелегкі часи. Ми ж не могли стояти осторонь цих процесів. Настрої суспільства не є романтичними, суспільно позитивними, тому й виникла ідея саме такої настроєвої роботи як «Скорбота».

Мета дипломної роботи – відображення засобами формального живописного вираження розкрити стан смутку, зневіри, розчарування яке проживає в серцях теперішніх людей. Особливо характерно це для сучасних молодих людей, які шукають свого місця у, часто байдужому світі.

Історія – це людська пам'ять. Вона нічого не забуває. Ні доброго, ні поганого, все в неї на обліку, все передається. На всі часи, на всі покоління запам’ятовуються людям війни. Вони завжди – прокляття, вони завжди – біль людський. То що ж говорити про страхітливу навалу «братського народу» на нашу Україну? І трапилось усе це лише рік тому.

Ще живі захисники України. Ще й досі не висохли сльози на очах мільйонів матерів, удів і сиріт, яким завдала непоправного горя жахлива війна. Ще людська пам'ять не лише фіксує основні, найяскравіші події боїв, військових кампаній, а й зберігає тисячі і тисячі деталей, епізодів безкомпромісного поєдинку правди зі злом, небаченої звитяги і героїзму окремих бійців, тих, хто грудьми затулив рідну землю, хто кров’ю полив її, хто поліг у неї навіки, але й смертю своєю переміг ворога.

Ми, Українці, не можемо забути тих страхіть, які несе людям війна, ми ніколи не відкриємо перед нею зеленого світла і не дозволимо будь кому підняти перед нею шлагбаум. Дуже велике зло вона вчинила на нашій землі, важких і безповоротних втрат завдала.

Актуальність теми полягає в тому, що роботою намагаюсь відповісти на проблеми сучасного життя . Минуть дисятиліття, а скорботні тіні загиблих бійців пробуджуватимуть совість майбутніх поколінь попереджатимуть – будьте пильними! Над світом нависла страхітлива загроза – новітні палії війни хочуть приректи на спалення не окремі поселення, а цілу планету, плекають варварську мрію своїми «нейтронами» знищити людство.

Скорбота – психологічний стан, що позначається важкістю, похмурістю, сумним настроєм, тугою. Якщо людина дуже довгий час знаходиться в скорботі, то у неї може виникнути депресія. Депресія – те, що вбиває із середини. Власне термін «депресія» з’явився порівняно нещодавно – у XIX ст., а широко використовуватися почав десь на початку XX ст. Ми часто самі себе заводимо в оману безвихідності. Та варто просто прикласти трохи зусиль, зрозуміти, що багато залежить і від нас самих. Якима очима дивишся на світ, такими і від буде дивитися на тебе. До теми меланхолія зверталося багато художників, особливо знаменитий німецький художник А.Дюрер, який створив глибоко символічну композицію ,виражальні засоби якої відповідали тому часу.

Письменники, журналісти, художники взялися за вкрай необхідну справу: написати книжки, створити художні полотна , художньо документальні нариси щоб увіковічити славу і героїзм сіл – мучеників, людей – мучеників, створити пам’ятники спаленим «братами» селам, містам, і закатованим своїм землякам. Тому виходячи з цього положення, ми маємо підстави вважати, що тема «Скорбота» буде цікавою для сучасної людини.

Пошук теми

З вибором теми довго не думав ,однозначно хотілося передати той біль втрати який відчувають на сьогоднішній час тисячі матерів, дружин, дітей. Та от якою саме має бути композиція ,які використовуватимуться символи і що має її доповнювати намагалася вирішити під час ескізування.

Аби майстерніше зобразити свої думки передивився масу літератури. Не могла мене не вразити творчість М.Мазура, який вирізняється особливою творчою манерою,власним стилем і неповторним баченням. Його невтомні творчі пошуки нового виливалися в роботи що несли свою ідею,настрій і виступають несподіваними у колі порушених тем. Цей художник залишається загадкою,яку не можливо розгадати до кінця,бо кожна нова виставка,кожен новий цикл робіт відкриває зовсім нового Мазура. Єдине можна сказати,- це те, що глибина думок митця, перенесена на полотна прагне простору й глобальності розкриття теми.

-3905251715770Відштовхнувшись від робіт М.Мазура, намагався створити власну композицію, через яку хотів виразити те що відчуваю. На завершальному етапі ескізування основним завданням було: вдосконалити пластику ліній, композиційно укласти масу плям, знайти вдалу кольорову гамму, що доповнювали б один одного у створенні моєї розповіді про скорботу.

2820035362585

Пошук власної художньо образної техніки

Великого значення у роботі дає техніка виконання. Дана робота представлена у декоративно площинній композиції з елементами живопису. Складність полягала в тому щоб цими елементами передати ту скорботну мить, коли годувальник сімї пішов на війну і не повернувся, це показано конем без упряжки, адже тепер його нікому впрягати. Загинувши на війні, він залишив матір без сина, жінку без чоловіка, а дітей – без батька. У роботі показані три покоління жінок: стару матір, невістку, старшу доньку і маленьку безтурботну дитину, яка ще незнає, всього жаху, трагізму ситуації, тої скорботи яка заполонила серця трьох жінок. В той же час дитина символізує надію на світле майбутнє, і є акцентом композиції, це показано тим, що від неї відходить світло і вона є світлою плямою на фоні темно – червоного середовища.

-573405138620519392903438525При пошуку техніки за увагу бралася кольорова гамма яку використовував у своїх роботах М.Мазур це в основному червоно – чорні кольори. Щоби надати робті тої важкості ситуації, трагізму, і пригніченості, була використана фактура густої краски, яка наносилася за допомогою мастихіна.

ІІ.Технологічна частина Для дипломної роботи обрав олійну техніку живопису, оскільки ,саме через неї можна передати як легкість так і пастозність. Олійні фарби складаються з сухих пігментів і висихаючого масла. Наприклад, може застосовуватися масло насіння льону, маку або масло волоських горіхів. Сучасні пігменти яскравіше, стійкіше і різноманітніше пігментів, що використовувалися старими майстрами. Вони також менш токсичні. Пігменти бувають прозорі та покривні . Прозорі пігменти прозорі самі по собі і створюють відчуття глянцю і глибини в шарі фарби. Прозорі фарби майже не втрачають насиченість при змішуванні, криючи найшвидше сіріють - якщо змішати досить різні кольори. Старі майстри як правило віддавали перевагу прозорим фарбам, а на палітрах імпресіоністів, навпаки, всі барви, за винятком ультрамарину, були криючими.

Кращі фарби містять всього один пігмент в максимальній концентрації. Але іноді, щоб замінити токсичний, нестійкий або дорогий пігмент, фарбу змішують з кількох пігментів. Часто такі фарби змішуються для того, щоб надати барвистому шару прозорість там, де оригінал криючий. Єдине - в таких фарбах ні в якому разі не повинно бути білил, так як фарба буде абсолютно непридатна для темних глибоких сумішей.

Для виробництва олійних фарб найбільш популярне лляне масло. Кращим маслом вважається масло холодної вичавки. Якісне лляне масло має золотавий колір і не має запаху. Для білої і холодних фарб часто використовується макове масло, оскільки воно майже безбарвно, але засновані на ньому фарби довше сохнуть і можуть потріскатися.

На світлі й у присутності повітря масло "окислюється" і твердне, утворюючи прозору плівку, яка утримує пігменти. Цей процес не припиняється протягом 2-3 років, за які картина спочатку істотно додає у вазі, а потім знову його втрачає, але "підсохнути" масло встигає за 4-12 днів. Повністю сухе масло дуже крихке і легко тріскається при найменшому вигині.

Лляне масло жовтіє без світла. Тому картина, довго пролежавши в шафі, обов'язково пожовтіє. Якщо виставити пожовклу картину на пару тижнів на сонці, вона поверне свій початковий колір. Рафінована лляне масло стійкіше до пожовтіння, але більш крихке. Деякі пігменти бояться сонця тому картину не слід тримати на яскравому світлі занадто довго.

Найчастіше олійними фарбами малюють на лляному або бавовняному полотні, або на дерев'яній панелі. Щоб писати олійними фарбами на полотні, дереві, картоні або іншому якомусь підставі, на нього спочатку наносять грунт, щоб перешкодити витіканню масла з фарб, забезпечити краще зчеплення шару фарби з поверхнею полотна і надати основи певну фактуру і колір.

Найбільш популярними є акрилові грунти як найбільш прості в застосуванні і легкодоступні. Акриловий грунт наноситься в 4-5 тонких шарів на розтягнутий полотно або іншу поверхню і повністю висихає протягом одного дня. Акриловий грунт легко забарвлюється в будь-який колір за допомогою додавання до нього акрилових фарб або сухих пігментів. Щоб перешкодити вбирання масла в грунт, його покривають тонким шаром льняного масла або спеціально призначеним для цього клеєм. Від якості грунту безпосередньо залежать яскравість фарб і довговічність роботи. При використанні прозорих і напівпрозорих фарб колір грунту може визначати загальний колорит картини, а також, до певної міри, може полегшувати і прискорювати роботу над нею.

Для письма олійними фарбами найбільш популярні пензлики зі свинячої щетини, які використовуються для грубої роботи, і червоний соболь для тонких деталей. Але малювати можна не тільки пензликами. Наприклад, можна малювати мастихіном, губкою або ганчіркою - всім, крім пальців, так як багато пігментів токсичні і легко проникають крізь шкіру. Синтетичні пензлики для малювання маслом практично непридатні, вони легко псуються під впливом лаків і розчинників і утримують мало фарби. Хороша синтетика, близька за якістю до натурального волосу, часто набагато його дорожче. Важливо відзначити, що для живопису якість пензликів важливіше якості фарб.

Фарби змішують на палітрі пензлем або мастихіном. Мастихіни роблять з нержавіючого металу або пластику. Металеві мастихіни більш надійні та зручні, але можуть змінити колір деяких пігментів або послужити каталізатором для реакції деяких пігментів у фарбі. У разі подібного ризику зазвичай використовують пластиковий мастихін. Щоб уникнути хімічних реакцій пігментів і зберегти яскравість фарб, не слід змішувати більше трьох пігментів відразу - до відтінку нетреба йти найкоротшим шляхом.

Палітрою може служити дерев'яна дощечка, вощений папір, керамічна плитка або шматок скла. Краще використовувати скло, так як воно не вбирає масло, не реагує з пігментами, легко очищається скребком і, під нього можна підкласти папір такого ж кольору що і грунт, що істотно полегшує підбір і змішування кольорів. Так само часто використовуються професійні палітри з промасленого дерева, пластика або оргскла.

Щоб розбавити фарбу використовують скипидар або будь-який інший розчинник - досить чистий, щоб повністю випаруватися, не залишаючи жирних плям або інших забруднювачів, здатних зіпсувати фарбу. Сильно розбавляти фарбу не можна, так як вона може не пристане до попереднього шару, якщо в ній не міститься достатньо масла. Мінеральні розчинники можуть сприяти вицвітання фарби. У верхніх шарах картини для розрідження фарби краще використовувати невелику кількість лляної олії.

Пензлик перед миттям ретельно витирають ганчіркою. Після миття розчинником пензлики миють теплою водою з шампунем і ретельно витирають, перед тим як прибрати. Зберігають пензлики зазвичай ставлячи вертикально в склянці, головою вгору, щоб вони швидше висихали і не втрачали форму.

Для додання масляним фарбам блиску до них підмішують спеціальні лаки і смоли, наприклад даммарну смолу, розчинену у французькому терпентин з додаванням згущеної на сонці лляної олії. Фарби можуть потріскатися від надлишку лаку, тому лаків і смол не рекомендується додавати більше десяти відсотків від обсягу фарби.

У сучасні фарби так само часто додають речовини прискорюють висихання, так звані сикативи. Швидко сохне фарби дуже зручні, але можуть потріскатися через кілька років, коли фарба повністю висохне. Іноді, навпаки, використовують спеціальні фарби, які сохнуть повільніше; це знайшло застосування в техніці аля пріма, що припускає виконання картини за один сеанс.

Картини олійними фарбами найчастіше пишуть, встановлюючи полотно на мольберті. Мольберти бувають стаціонарні і переносні. І ті, й інші робляться з дерева, металу або пластику. Найбільш популярні дерев'яні мольберти, оскільки вони стійкіші алюмінієвих і пластикових мольбертів і в той самий час істотно легшеі за сталеві.

Закінчену повністю висохлу картину часто покривають лаком, щоб вирівняти тон і захистити картину від руйнування. Один з найбільш популярних лаків - кетоновий. Він легко змивається спиртом у разі пошкодження його поверхні. Композиція в образотворчому мистецтві – це побудова художнього твору,зумовлена змістовим характером призначення його,розташування основних елементів художнього твору у певній системі і послідовності,способи поєднання образів і сукупність усіх засобів їх розкриття. Композиція має свої основні закони:Закон єдності форми та змісту – якщо художник для втілення змісту свого задуму вибрав відповідну форму,то глядач не звертаючи увагу на плоскість полотна чи паперу,перебуватиме під владою художніх образів і сприйматиме зображення ніби в реальному просторі.Закон цілісності – проявляється у співвідношенні персонажів,сюжетного центру з іншими групами,середовищем,у якому вони знаходяться,у визначеності й узгодженості,у цілісності простору і тонових відношень.В своїй роботі мені потрібно було звернути увагу на цей закон аби досягнути цілісності образу. Перш за все я мав визначити як розташовуватимуться фігури на роботі і насамперед тонове вирішення загалом.Закон типовості-вимагає щоб персонажі твору сприймались не тільки,як конкретні особи,а й узагальнені,збірні образи,що розкривають перед глядачем настрій, характер ,емоції тощо.Це також дуже важливий момент,щоб моя робота несла певне настроєве забарвлення,передавала емоції. Тому я вибрав доволі важкі кольори.Основою для живопису обрав полотно, бо воно найкраще підходить для мого задуму. Розмір моєї дипломної роботи 90х140.Після переведення рисунку на полотно, ми приступили до самої роботи,під час якої вносили деякі корективи стосовно кольору і форми предметів. Ми використовували багато технологічних прийомів, а саме затирки, лесірування, багатошаровість кольору, аби зацікавити глядача у розгляданні окремих деталей.Для роботи обрав пласкі та округлі пензлі із жорсткої щетини і досить м’які для деталей,та більшість роботи виконані мастихіном.

Техніка безпеки

Працювати олійними фарбами треба на відкритому повітрі або у добре провітреному приміщенні,щоб не виникло ніяких токсичних отруєнь,щоб не виникло ніяких токсичних отруєнь, нудоти. Після роботи мити руки,не вживати їжі під час роботи,берегтись від попадання фарби на слизові оболонки. Працювати при хорошому освітленні та допустимій температурі.

Висновки

Виходячи з мети, яку було поставлено під час створення композиції, було проведено активну роботу по збору матеріалу як візуального, так і літературних джерел. Тема скорботи є досить складним завданням, оскільки у сприйнятті цього поняття кожна людина має власний досвід, через що досить складно було знайти універсальні засоби для відображення цього стану. Тому було вирішено створити колористичну фігуративну композицію, де основну роль у сприйнятті грає акцент та низка асоціативних форм. Колорит побудований на гамі червоно – темних кольорів зі вкрапленням як відблисків охри червоної, охри жовтої, зеленькавих кольорів. Для акцентації колористичної структури композиції введено своєрідне сонечко - дитя, яке є важливою кольоровою плямою, що заставляє наберати кольоровості всю комозицію. Вирішення композиції та колорити є інтуїтивним, побудованим на індивідуальному досвіді. Це один із станів, який відчувають люди в середовищі урбаністичного простору, який сприяє замкнутості індивіда самого в собі, творячи суспільство одиноких людей. Як зазначалося, у вступі проблема непізнвності, непевності майбутнього є актуальною для людей у кожну епоху. Це дало нам підстави шукати сучасну індивідуальну живописну мову для відображення цього стану у людини.

3074035438150-421005336550Додатки

-42926039370

-624205-20193017341855620385-7461254725670

2181225452120-796925-476250

200025392430

-5835655345430-796925-363220

← Предыдущая
Страница 1
Следующая →

Мета дипломної роботи – відображення засобами формального живописного вираження розкрити стан смутку, зневіри, розчарування яке проживає в серцях теперішніх людей.

У нас самая большая информационная база в рунете, поэтому Вы всегда можете найти походите запросы

Искать ещё по теме...

Похожие материалы:

Сохранить?

Пропустить...

Введите код

Ok