Історія розвитку джазу

Історія розвитку джазу

Джаз виник як з'єднання кількох музичних культур і національних традицій. Спочатку він прибув із африканських земель. Для будь-який африканської музики характерний дуже складний ритм, музика завжди супроводжується танцями, які представляють швидкі притопування іприхлопивания . І на цій платній основі у кінці ХІХ століття склався ще одне музичний жанр - регтайм. Згодом ритми регтайму разом із елементами блюзу дали початок новому музичному напрямку — джазу. Витоки джазу пов'язані з блюзом. Він виник у кінці ХІХ століття як злиття африканських ритмів й європейської гармонії, але витоки його треба шукати з завезення рабів Африки завезеними на територію Нового Світу.Привезенние раби були вихідцями вже з роду свого і зазвичай навіть розуміли одне одного. Необхідність консолідації призвела до об'єднанню безлічі культур як наслідок — до створення єдиної культури (зокрема та Центром музичної) афроамериканців. Процеси змішування африканської музичної культури, й європейської (що також зазнала серйозних змін у Новому Світі) відбувалися починаючи з XVIII століття й у ХІХ столітті призвели до «>протоджаза», та був і джазу зазвичай. Колискою джазу був американський Південь, і Новий Орлеан. Особливість стилю джаз — неповторне індивідуальне виконаннявиртуоза-джазмена. Запорука вічної молодості джазу — це імпровізація. Після появи геніального виконавця, який усе своє життя прожив у ритмі джазу і досі пір залишається легендою — Луї Армстронга, мистецтво виконання джазу побачило нові собі незвичні горизонти: вокальне чи інструментальнеисполнение-соло стає центром всього виступи, змінюючи повністю ставлення до джазі. Джаз — це певний вид музичного виконання, а й неповторна життєрадісна епоха.

Блюз (англ. blues — скор. від blue devils — меланхолія, нудьга) — жанр вокального та інструментального музичного мистецтва, що належить головним чином до джазу.

Характерною особливістю блюзу є використання блюзового ладу, що включає в себе знижені V і VII щаблі (так звані «блюзові ноти»). Часто музика будується за структурою «питання — відповідь», виражена як у ліричному наповненні композиції, так і в музичному, часто побудованому на діалозі інструментів між собою. Блюз є імпровізаційною формою музичного жанру, де в композиціях часто використовують тільки основний опорний «каркас», який обіграють сольні інструменти. Споконвічна блюзова тематика будується на чуттєвій соціальній складовій життя афроамериканського населення, його труднощах і перешкодах, що виникають на шляху кожної чорношкірої людини.

Спочатку світська сольна народна пісня з характерним настроєм, що розвинулася серед північноамериканських негрів, які мешкали уздовж ріки Міссісіпі. Він виконувався в супроводі банджо, гітари, пізніше — фортепіано або інструментального ансамблю. Згодом блюз об'єднався з народною музикою білих поселенців (яка, у свою чергу, іде коріннями в кельтську музику) і іншими стилями, і сам поділився на кілька чітко оформлених напрямків.

На початку XX століття сформувався так званий класичний, або міський блюз. Типова форма класичного блюзу — дванадцятитактовий період з трьох фраз по чотири такти кожна (AAB); перші 4 такти — на тонічній гармоніці, по два на субдомінанті й тоніці, і по два — на домінанті й тоніці. Проте зустрічаються й інші форми. Для мелодики блюзу характерні респонсорна структура й використання блюзового ладу. У ліричних текстах безлічі блюзів знайшла відбиття тема соціального й расового гноблення.

Становленню блюзу як напрямку сприяла творчість «чорного» композитора Вільяма Генді («Мемфіс-блюз», 1912; «Сент-Луїс-блюз», 1914). Виконавцями класичних блюзів були Ма Рейні, Ч. Хілл, Б. Сміт та інші.

Блюз вплинув на формування джазу й поп-музики. Елементи блюзу використали композитори XX століття. Часто блюз сприймається в музичному середовищі як примітивна форма джазу, стилю, який розвивався практично паралельно. Довоєнний акустичний блюз був складовою частиною негритянського фольклору, тому ставлення до нього білого населення було вельми зневажливим. До кінця сорокових років минулого століття в блюзі остаточно влаштувалася електрогітара. Важко сказати, що підштовхнуло багатьох блюзменів перейти зі звичної акустичної гітари на електричну, але блюз відтоді дуже сильно змінився. Найчастіше з електричним блюзом пов'язують імена Мадді Вотерса, Бі Бі Кінга, Ті-Бона Волкера і Альберта Коллінза. Ці музиканти досягли небувалого рівня майстерності в електричному блюзі, і часто їх музика безпосередньо межує з роком, тому багато рок-музикантів називають їх своїми натхненниками. Але, незважаючи на все це, ставлення до блюзу з боку більшості білих американців змінилося в кращу сторону лише в шістдесятих роках минулого століття, що пов'язано в основному з виникненням блюз-року.

Рок-н-рол - стиль популярної музики, що зародився в 1950-х роках в Америці і прийшов ранньою стадією розвитку рок-музики. Також танець, що виконується під музику рок-н-ролу і музична композиція в стилі рок-н-ролу. В англомовних країнах термін «рок-н-рол» нерідко застосовувався при загальному позначенні рок-музики, під який, таким чином, потрапляють і гранж, рокабіллі і т. п. Для рок-н-ролу характерний швидкий темп , велика використання сленгу (в основному негритянського) і свобода музичного виконання. Основними інструментами є електрогітара, бас, ударні і піаніно.рок н роллРок-н-рол з'явився результатом суміші різних стилів музики поширених у той час в Америці. Практично одночасно і незалежно один від одного, невідомі в той час нікому чорношкірі музиканти Півдня США стали змішувати ритм-енд-блюз, бугі-вугі, кантрі і госпел, домагаючись неслышанного до цього звучання. Білл Хейлі щосили використовував негритянський сленг на початку 1950-х рр. у своїх піснях, заснованих на стилі кантрі з домішкою джазу і бугі-вугі.Його два сингли «Rock Around The Clock» (записаний в квітні 1954 року) та «Shake Rattle And Roll» зіграли вирішальну роль у популяризації рок-н-ролу, до того колишнього лише музичним пустощами, відомому лише слухачам місцевих радіостанцій. Незважаючи на те, що не можна чітко визначити час початку даного стилю, знавці часто віддають першість рок-н-ролу пісні «Rocket 88», записаної у виконанні Айка Тернера в студії Сема Філліпса в 1951 році.

Вважається, що термін «рок-н-рол» у його сьогоднішньому розумінні був введений в маси Аланом Фрідом, енергійним диск-жокеєм з Клівленда, багато зробив для поширення нового стилю, яка в той час зустрічала досить рок н роллбольшое заперечення з боку консервативного суспільства Америки.

Рок-н-рол з'явився першим стилем у сучасній поп-музиці, розвиненим і грають нарівні як білими, так і чорними виконавцями, що трохи знизило расову розжареності тих років при тому, що цей жанр був абсолютно поза політикою. Крім пісень, спочатку написаних у новому стилі, ранні виконавці рок-н-ролу також досить багато виконували старі блюзи, кантрі, джаз номери, народні пісні — надаючи їм при цьому рок-н-рольний звучання.Класичне звучання рок-н-ролу склалося на початку 50х.(1954-55 рр..), коли Білл Хейлі, Елвіс Преслі, Чак Беррі, Літл Річарда й Фетса Доміно записували пісні, які заклали основу рок-н-ролу. Кожен з цих унікальних музикантів вносив щось особливе в цю музику: Елвіс Преслі експериментував з кантрі і блюзом; Фетс Фетс Доміно нарешті довів, що його Новоорлеанську пианинное бугі-вугі і було рок-н-ролом; шалений ритм і шалені крики піаніста Літтл Річарда стали частиною бунтарського характеру року, а гітарні акорди і дотепні тексти Чака Беррі рок н роллстали прикладом для бессчисленных наслідувань.

Втіленням рок-н-ролу досі є Елвіс Преслі, наречений «королем рок-н-ролу» і зробив величезний музичний на молоде покоління не тільки Америки, але і всього світу, і стиль рок н ролуПісля небаченого комерційного успіху Преслі, рок-н-рол природно відразу став об'єктом інтересу кіностудій, а також найбільших лейблів, які намагалися переманити до себе початківців талановитих виконавців з маленьких студій.

У 1956-57 рр. рок-н-рол поповнився новими зірковими виконавцями — Карл Перкінс, Джэрри Лі Льюїс, Бадді Холлі, Едді Кокран — внесли нові прийоми гри і зробили ще більший вплив на наступне покоління музикантів.Особливе місце в історії рок-н-ролу зайняв Лінк Рея, чия композиція «Rumble» справила величезний вплив на розвиток гітарної музики. До кінця 1950-х пластинки в стилі рок-н-ролу були одними з найбільш продаваних в музичній індустрії США.Зліт рок-н-ролу був стрімким, однак він також досить швидко опинився на межі падіння: Літл Річард залишив поп-музику вже в 1957 році, через два роки після свого першого успіху; Елвіс Преслі був покликаний в армію на два роки і по поверненню в 1960 році був більше зайнятий кінокар'єрою;рок н роллБадди Холлі, Річі Валенс і Едді Кокран загинули в 1959-60 рр..;Чак Беррі був засуджений до тюремного ув'язнення.

Інші співаки стали освоювати інші стилі (кантрі, ритм-енд-блюз та ін). При цьому існувало безліч комерційно успішних виконавців, старанно шліфувальних рок-н-рол (особливо у жанрі ду-уап), однак мало сприяти музичному розвитку. До початку 1960-х рр. рок-н-рол опинився в глухому куті прийшовши знову на початковий етап , і від кінцевого зникнення його не утримували жодного модний твіст (Чаббі Чеккер), ні каліфорнійський серф-рок The Beach Boys, незважаючи на велике бажання останніх оновити стиль.Свіжі ідеї, вдохнувшие в рок-н-рол нове життя, були принесені зі Старого Світу «британським вторгненням» The Beatles середини 1960-х рр. Майже всі рок-н-рольні хіти 50-х рр. особливо Чака Беррі і Литла Річарда були заново переспівані британськими групами, в той же час починає використовуватися загальний термін — «рок».

← Предыдущая
Страница 1
Следующая →

Файл

Історія розвитку джазу.docx

Історія розвитку джазу.docx
Размер: 30.7 Кб

.

Пожаловаться на материал

Джаз. Витоки джазу. Блюз: класичний, або міський блюз, його вплинув на формування джазу й поп-музики. Рок-н-рол.

У нас самая большая информационная база в рунете, поэтому Вы всегда можете найти походите запросы

Искать ещё по теме...

Похожие материалы:

Краткий обзор религии в процессе трансформации, как института социализации на современном этапе

История мировых цивилизаций

История мировых цивилизаций - билеты с ответами по ИМЦ.

Возрастная психология

Возрастная психология изучает процесс развития психических функций и личности на протяжении всей жизни человека. Биологическое развитие человека. Психофизиологическая организация. Развитие человека и его психики. Структура развития человека и его психики.

Дифференциальные уравнения 1-го порядка

Доклад по Математике. Моделирование с применением дифференциальных уравнений. Пример Дифференциальное уравнение n-ого порядка. Задача Коши. Дифференциальные уравнения (ДУ) раздел математики.

Уголовное право. ГОС экзамен Ответы

УП - Уголовное право; РФ - Российская Федерация; УК - уголовный кодекс;

Сохранить?

Пропустить...

Введите код

Ok