Класична архітектура ЕОМ фон Неймана

Схема архітектури електронно-обчислювальної машини (ЕОМ) (рисунок 1) була запропонована американським вченим Джоном фон Нейманом у 1946 році та складається з таких основних компонентів:

1. Процесор – основний блок ЕОМ. Він складається з арифметико-логічного пристрою (АЛП), який виконує арифметичні та логічні команди з визначеного набору, що називається системою (набором) команд та пристрій управління (ПУ), який виконує загальні функції управління всіма вузлами обчислювальної машини, організує послідовне виконання алгоритмів, розшифрування команд, які поступають із запам'ятовуючого пристрою, реагує на аварійні ситуації та інше.

2. Зовнішній запам'ятовуючий пристрій (ЗП) — зовнішня пам'ять для довготривалого збереження інформації, набагато більшого розміру ніж ОЗП, має меншу швидкодію, ця пам'ять енергонезалежна.

3. Оперативний запам'ятовуючий пристрій (ОЗП) – внутрішня пам'ять ЕОМ для короткочасного зберігання інформації. В ній зберігаються дані та команди. Ця пам'ять енергозалежна, після вимикання її від джерела електричної енергії інформація в ній не зберігається.

4. Пристрої вводу-виводу (ПВВ), які забезпечують зв'язок ЕОМ з зовнішнім світом, різними пристроями, які передають інформацію на переробку в ЕОМ та приймають результати.

Також Джон фон Нейман запропонував  принципи роботи ЕВМ, основні з них – використання двійкової системи числення для роботи з інформацією та принцип зберігаємої програми, за яким пропонується зберігати в пам'яті комп'ютера програму та дані, що потрібні для роботи цієї програми.

← Предыдущая
Страница 1
Следующая →

Методичний посібник із дисципліни «Архітектура комп\'ютерів»  для студентів спеціальності «Обслуговування комп\'ютерних систем і мереж»

У нас самая большая информационная база в рунете, поэтому Вы всегда можете найти походите запросы

Искать ещё по теме...

Эта тема принадлежит разделу:

Методичний посібник: Архітектура комп'ютерів

Методичний посібник із дисципліни «Архітектура комп\'ютерів»  для студентів спеціальності «Обслуговування комп\'ютерних систем і мереж»

К данному материалу относятся разделы:

Характеристика поколінь ЕОМ та їх елементної бази

Класична архітектура ЕОМ фон Неймана

Класифікація комп'ютерів за призначенням

Класифікація мікропроцесорних пристроїв і систем

Архітектура процесорів Intel

Маркування та ідентифікація процесорів Intel

Фактори, що впливають на швидкодію процесора. Р-рейтинг процесорів

Живлення та енергозбереження процесорів старших поколінь фірми Intel

Основні групи команд процесора

Класифікація систем пам'яті

Типи оперативної пам'яті

Принцип дії  динамічної пам’яті

Постійні запам'ятовуючі пристрої

Кеш – пам'ять. Принципи організації кеш-пам'яті

Основна ідея використання кеш-пам'яті

Принципи роботи кеш-пам'яті

Стекова пам'ять. Принципи організації стекової пам'яті

Принцип дії апаратного стеку

Принцип дії апаратно-програмного  стеку

Організація переривань

Апаратні та програмні переривання

Маскування переривань

Технології захисту пам'яті від збоїв

Задачі, які вирішує чипсет

Здійснення прямого доступу до пам’яті

Пристрої зовнішньої пам'яті комп'ютера. Технологія SMART

Сутність системних ресурсів

Запобігання конфліктам, що виникають при використанні системних ресурсів. Система Plug and Play

Базова система вводу/виводу (BIOS)

Завантаження ПК. Процедура  POST

Похожие материалы:

Государство - главный институт политической системы

Государство является стержневым элементом и главным управляющим центром политической системы. Именно вокруг государства объединяются другие политические институты, разнообразные политические силы, что обусловлено его отличительными признаками.

Безопасность жизнедеятельности. Кафедра МБД и БЖ

Перечень вопросов и заданий для подготовки к контрольным работам

Полимеры в нашей жизни

Полимеры - это слово кажется нам современным, пришедшим к нам в индустриальный век развитых технологий, часто мы связываем полимеры со словом пластик.

Бюджетный процесс Бюджет. Ответы

Цветовые каналы. Инструментальные палитры программы Photoshop

Цветовые каналы - это графическое представление цветовой информации. Палитра Styles (Стили), используется в случае, когда нужно применить сохраненные прежде определенные эффекты или их сочетание. Ранее такая возможность уже была в программе ImageReady, теперь она есть и в программе Photoshop.